Aberracja chromatyczna

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

89%

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD to kierowane do profesjonalistów szkło, które zostało wyposażone w zaawansowany układ optyczny, stabilizację obrazu oraz metalowy i uszczelniony korpus. Jednak czy nowa konstrukcja zyska uznanie w oczach wymagających zawodowców? Zobaczcie, jak stałka wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Październik 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

7. Aberracja chromatyczna


Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.

Nowy Tamron ma dobrze skorygowaną aberrację chromatyczną. Największą anomalię wynoszącą 0.94 piksela udało nam się odnotować na f/5.6. Na innych przysłonach wartość aberracji była mniejsza i wahała się w granicach 0.86-0.92 piksela, co jest przyzwoitym wynikiem. Niemniej jednak, wartości wynoszące około jednego piksela mogą oznaczać, że w niektórych przypadkach - w szczególności na kontrastowych fragmentach zdjęcia - anomalia może być zauważalna, ale dopiero na powiększeniach 1:1.


Aberracja w praktyce

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)




]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)