Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
9
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
8.5
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

89%

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD to kierowane do profesjonalistów szkło, które zostało wyposażone w zaawansowany układ optyczny, stabilizację obrazu oraz metalowy i uszczelniony korpus. Jednak czy nowa konstrukcja zyska uznanie w oczach wymagających zawodowców? Zobaczcie, jak stałka wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Październik 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

5. Rozdzielczość


Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 20 lp/mm.

Tamron SP 45 mm f/1.8 Di VC USD oferuje dobrą i przede wszystkim wyrównaną rozdzielczość obrazu. Wykres funkcji MTF50 wygenerowany dla plików RAW jest niemalże wzorcowy. Tworzy prostą linię, co oznacza że rozdzielczość będzie podobna w całym zakresie przysłon od f/1.8 do f/16. Co więcej, dysproporcje pomiędzy centrum a brzegami są bardzo małe, dzięki czemu jakość obrazu będzie zbliżona na całym planie fotograficznym. Ponadto, rozdzielczość na żadnej z przysłon nie zbliża się do granicy akceptowalności.

Najlepszą jakość obrazu uzyskamy na f/8 (centrum - 36.19 lp/mm, brzeg 30.74 lp/mm). Z kolei na najszerzej otwartej przysłonie f/1.8 rozdzielczość wyniesie 33.73 lp/mm w centrum kadru i 26.63 lp/mm na jego brzegach. Nawet fotografowanie na f/16 będzie się wiązać z akceptowalną jakością obrazu - 31.67 lp/mm centrum i 29.61 lp/mm brzegi.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Dla porównania zamieszczamy również wykresy funkcji MTF50 dla obrazów zapisanych w formacie JPEG. Jak możemy zauważyć poniżej, charakterystyka wykresu będzie podobna do tej, jaką otrzymaliśmy w przypadku plików RAW. Jednak zdjęcia będą prezentować wyższe rozdzielczości.
Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

Rozdzielczość obrazu w praktyce
Zobacz wszystkie zdjęcia (3)




]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)