Dystorsja

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
7
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Nikon
Nasza ocena:

72%

Nikon AF-S DX Nikkor 16-80 mm f/2,8-4E ED VR to nowa propozycja japońskiego producenta, która została zaprojektowana do aparatów z matrycą APS-C. Obiektyw posiada uniwersalny zakres ogniskowych o ekwiwalencie 24-120 mm, zmienne światło f/2.8-4 oraz system optycznej stabilizacji obrazu. Zobaczcie, jak ta konstrukcja wypadła w naszym teście.

Autor: Michał Chrzanowski

22 Październik 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

8. Dystorsja


Dystorsje mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych. Przedstawiane wykresy pokazują poziom i charakterystykę dystorsji dla skrajnych ogniskowych.

Podczas fotografowania na najszerszej ogniskowej 16 mm odnotowaliśmy dystorsję beczkową na poziomie 1.40%. Taki wynik może oznaczać, że w praktyce zniekształcenia obrazu mogą być zauważalne - zwłaszcza, gdy w kadrze znajduje się dużo linii. Jednak jest to typowe zachowanie dla szerokiego kąta. Z koli po wybraniu ogniskowej 80 mm zaobserwowaliśmy dystorsję poduszkową, której wartość wyniosła -0.60%. Taka wartość oznacza, że zniekształcenia obrazu nie powinny negatywnie wpływać na ostateczny wygląd zdjęć. Poniżej prezentujemy profil dystorsji uzyskany dla skrajnych ogniskowych.

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)

Zobacz wszystkie zdjęcia (2)


Dystorsja w praktyce – ogniskowa 16 mm
Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Dystorsja w praktyce – ogniskowa 80 mm
Zobacz wszystkie zdjęcia (3)






]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły