Aberracja chromatyczna

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

89%

Zaawansowany układ optyczny, stabilizacja obrazu, metalowy i uszczelniony korpus - to tylko kilka rozwiązań wykorzystanych w pełnoklatkowym Tamronie SP 35 mm f/1.8 Di VC USD. Producent wyraźnie chce odmienić wizerunek marki kojarzonej dotychczas głównie z kompaktowymi zoomami. Czy nowa stałka mu w tym pomoże?

Autor: Michał Chrzanowski

9 Październik 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

7. Aberracja chromatyczna


Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla wybranych (skrajnych i środkowej) ogniskowych i pełnego zakresu przysłon. Przedstawiane wykresy pokazują najgorsze wartości dla każdej z ogniskowych.

Nowy Tamron ma dobrze skorygowaną aberrację chromatyczną. Największą anomalię wynoszącą 0.90 piksela udało nam się odnotować na f/16. Na innych przysłonach wartość aberracji była znacznie mniejsza i wahała się w granicach 0.66-0.80 piksela, co jest dobrym wynikiem. Niemniej jednak wartości wynoszące około jednego piksela mogą oznaczać, że w niektórych przypadkach (zwłaszcza na kontrastowych fragmentach zdjęcia) anomalia może być zauważalna, ale dopiero na powiększeniach 1:1.

Aberracja w praktyce

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)




]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)