Autofokus

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Tamron
Nasza ocena:

89%

Zaawansowany układ optyczny, stabilizacja obrazu, metalowy i uszczelniony korpus - to tylko kilka rozwiązań wykorzystanych w pełnoklatkowym Tamronie SP 35 mm f/1.8 Di VC USD. Producent wyraźnie chce odmienić wizerunek marki kojarzonej dotychczas głównie z kompaktowymi zoomami. Czy nowa stałka mu w tym pomoże?

Autor: Michał Chrzanowski

9 Październik 2015
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

3. Autofokus


Tamron SP 35 mm f/1.8 Di VC USD został wyposażony w silnik USD (Ultrasonic Silent Drive), który zdaniem producenta ma zapewniać solidną pracę autofokusa. W praktyce automatyczne ustawianie ostrości jest ciche i precyzyjne. Niestety nie możemy pochwalić szybkości działania AF. W dobrych warunkach oświetleniowych przeostrzanie przez cały zakres odległości zajmuje obiektywowi 0,6 sekundy. Podczas fotografowania w pomieszczeniach, gdzie nie występuje dużo zastanego światła, ustawianie ostrości może zająć nawet jedną sekundę. Pochwalić za to trzeba minimalną odległość ostrzenia, która wynosi 20 cm i powiększenie w skali 1:2,5. Dzięki temu będziemy w stanie podejść bliżej fotografowanych obiektów, a przy szeroko otwartej przysłonie f/1.8 jeszcze bardziej odseparujemy główny obiekt zdjęcia od tła.

Zobacz wszystkie zdjęcia (3)

Obiektyw umożliwia także manualne ustawianie ostrości. W tym celu wystarczy skorzystać z klasycznego przełącznika AF/MF i umieścić go w pozycji MF (manual focus). Podczas ręcznego ostrzenia bardzo pomocnym okaże się szeroki gumowy pierścień, który obraca się z wyczuwalnym oporem. Dzięki temu oraz dzięki wyraźnym rowkowaniom manualne ustawianie ostrości okazuje się wygodne i precyzyjne.


]> */


]

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)