Akcesoria
Sennheiser Profile Wireless - kompaktowe mikrofony bezprzewodowe od ikony branży
Medium analogowe przeżywa renesans, zwłaszcza w kinematografii. Ze względu na koszty, dla wielu filmowców pozostaje ono jednak nieosiągalne. Zmienić ma to nowa inicjatywa firm Kodak i Kickstarter.
Ostatnio w branży filmowej zauważamy powrót do analogowego medium. Coraz częściej wybierają je znani reżyserzy, którzy chcą nadać swoim produkcjom wyjątkowy, nieosiągalny za pomocą cyfry charakter. Tak powstawały między innymi najnowsze części Gwiezdnych Wojen i Jamesa Bonda, a także ostatni film Quentina Tarantino.
Jeśli zawsze marzyliście, by swój kolejny projekt nakręcić na tradycyjnym filmie, mamy dla was dobrą wiadomość. W ramach nowej inicjatywy Kickstarter i Kodak rozdadzą niezależnym filmowcom materiał 16 i 35 mm o wartości nawet 20 tys. dolarów. Oczywiście szansę na przeżycie celuloidowego snu otrzymają tylko wybrani twórcy, niemniej jednak gra jest warta świeczki.
Jak informuje serwis No Film School, Kickstarter i Kodak uruchomiło program wsparcia dla wschodzących twórców kina, w ramach którego będą oni mieli szansę na otrzymanie darmowego filmu. Warunkiem jest zbiórka funduszy na realizację projektu za pośrednictwem serwisu Kickstarter. W zależności od tego jaki format preferuje dana osoba, Kodak ufunduje błonę filmową o wartości 20% (35 mm) lub 15% (16 mm) zebranych funduszy.
- Rozumiemy, że każdy, niezależnie od budżetu chciałby mieć możliwość opowiadania swoich historii za pomocą wyjątkowego medium, jakim jest tradycyjny film. Chcemy by był on równie dostępny dla uznanych, jak i wschodzących filmowców - mówi Anne Hubbel z firmy Kodak.
Dodatkowo wybranym twórcom Kodak zaoferuje atrakcyjne zniżki na usługi związane z eksploatacją materiału filmowego. Reżyserzy otrzymają także wsparcie merytoryczne odnośnie finansowania i strategi dystrybucji swojego projektu.
Pierwszymi beneficjentami będą: Derek Ahonen, Antonio Ferrera, Daniel Levin i R. Paul Wilson. Gdy pierwsza czwórka zakończy swoje projekty, program wystartuje od nowa.
Niezbędnych informacji odnośnie udziału w kolejnej edycji możecie zasięgnąć pod adresem kodakfilm@kickstarter.com.
(fot. wikimedia commons)