Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
91%
Canon RF 85 mm f/1.2L USM ma wyznaczać nowe standardy w segmencie jasnych, portretowych szkieł. Sprawdźmy zatem, czy producent dokonał rewolucji i faktycznie zaprezentował obiektyw jedyny w swoim rodzaju.
Jeśli chodzi o rozbudowę pełnoklatkowego bezlusterkowego systemu to Canon idzie jak burza. Producent w niedługim czasie stworzył bardzo ciekawą szklarnię, której ukoronowaniem jest wyjątkowo jasna portretówka RF 85 mm f/1.2L USM. Obiektyw ten pod każdym względem ma być rewelacyjną konstrukcją, która dla wielu fotografów pracujących w branży modowej czy ślubnej może być mocnym argumentem do przesiadki na bezlusterkowce Canona.
- Dzięki technologii mocowania RF, zaawansowanej budowie obiektywu i wykorzystaniu przełomowej optyki firmy Canon model RF 85 mm f/1.2L USM to najlepszy, należący do nowej generacji obiektyw do zdjęć portretowych. Teraz możesz korzystać z wyjątkowej ostrości obrazu i małej głębi, aby nadać fotografiom nowy wymiar - obiecuje producent.
Jednak nie tylko optyka ma być mocną stroną tego modelu. Obiektyw ma odznaczać się wytrzymałą budową, rozbudowaną ergonomią z pierścieniem funkcyjnym na czele oraz zwiększoną odpornością na niekorzystne warunki, co niejako jest już wyznacznikiem szkieł oznaczonych legendarną „L-ką“. Świetnie ma wypadać także system automatycznego ustawiania ostrości oparty na ultradźwiękowym silniku USM.
Tak imponująca specyfikacja może nasuwać tylko jedną myśl - mamy mieć do czynienia z „obiektywem marzenie“. Jednak… niektóre marzenia kosztują. I tak też jest w przypadku Canona RF 85 mm f/1.2L USM. Za ten model zapłacimy 13299 zł, co dla wielu fotografów może okazać się wręcz zaporową kwotą. Dziś sprawdzimy czy jest wart swojej ceny!
Zapraszamy do lektury testu obiektywu Canon RF 85 mm f/1.2L USM, gdzie zaprezentujemy wyniki, które otrzymaliśmy w naszym laboratorium DxO oraz zdjęcia przykładowe wykonane w plenerze. Obiektyw testowaliśmy razem z Canonem EOS R.