Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
81%
Samyang - znany głównie z w pełni manualnych szkieł - coraz mocniej zaznacza swoją obecność także w segmencie obiektywów z autofoskusem do systemu Sony. Jednak czym na tle konkurencji wyróżni się nowy model AF 35 mm f/2.8 FE? Odpowiedź znajdziecie w naszym teście.
Aberrację chromatyczną mierzymy dla plików RAW w najwyższej dostępnej rozdzielczości, dla najniższego ISO i z najniższymi ustawieniami odszumiania i wyostrzania. Pomiar wykonywany jest dla pełnego zakresu przysłon. Przedstawiany wykres pokazuje najgorsze wartości.
W kwestii aberracji chromatycznej nie mamy wielu powodów do narzekań. O ile najwyższa wartość 1.39 piksela (przysłona f/11) może zaniepokoić, o tyle trzeba jednak zauważyć, że charakterystyczne przebarwienia kontrastowych fragmentów wystąpią jedynie w samych rogach kadru - a i tak będą widoczne dopiero po znacznym przybliżeniu fotografii. Reszta planu fotograficznego powinna być wolna od tej wadu układu optycznego. Poza tym na innych przysłonach wartość aberracji chromatycznej spada poniżej jednego piksela.
Aberracja chromatyczna w praktyce