Olympus M.Zuiko Digital 17 mm f/1,8 - Aberracja chromatyczna

Pomimo że Olympus w swojej ofercie ma już obiektyw dający ekwiwalent 34mm, producent zdecydował się na zaprezentowanie konstrukcji o takiej ogniskowej. Olympus M.Zuiko Digital 17 mm f/1,8, jest od swojego starszego brata jaśniejszy i większy. Został także wyposażony w cichy silnik MSC. Zobaczcie jak najnowszy obiektyw Olympusa poradził sobie w naszym teście.

Autor: Patryk Wiśniewski

22 Listopad 2012
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

Na aberrację chromatyczną w obiektywie M.Zuiko Digital 17mm f/1,8 niestety możemy narzekać. Pomimo, że obiektyw został sygnowany przez fabrykę Zuiko, aberracja chromatyczna jest na średnim poziomie. Maksymalny poziom notujemy powyżej f/2,8 i wynosi 1,9 piksela. Przez cały zakresu przysłon wada optyczna osiąga między 1,7 a 1,9 piksela.Na pocieszenie pozostaje fakt, że na odbitce 20x30 cm aberracja będzie niewidoczna.

wykres przedstawiający średnią oraz maksymalną aberrację chromatyczną na kadrze w pikselach
1/4000 s, f/2.5, ISO 200
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
5
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa szerokokątna stałka z serii G celuje w idealny balans pomiędzy modelami 14 mm f/1.8 i 20 mm f/1.8, oferując wysokiej jakości optykę w bardzo kompaktowej obudowie z przystępną...
11
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)