Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
MOŻLIWOŚCI I JAKOŚĆ ZDJĘĆ (II)
Lampa błyskowa i zdjęcia nocne
Niestety podczas testu nie dysponowaliśmy dedykowaną lampą zewnętrzną. Jednak lampa wbudowana daje pewne wyobrażenie o poprawności działania całego systemu pomiaru światła błyskowego. Na przykładowym zdjęciu poniżej widać, że system ADI działa bardzo dobrze - zarówno "obiekt" na pierwszym planie, jak i tło są naświetlone bardzo równo.
Sprawdziliśmy za to bardzo dokładnie jakość zdjęć nocnych. Efekty były zadziwiająco dobre - niski poziom szumów, bardzo małe stałe szumy matrycy, znakomita ostrość i ogólnie doskonała jakość obrazu. Dynax 7D przebija pod tym względem niemal wszystkie aparaty jakie mieliśmy okazję dotąd testować.
Rozdzielczość i ostrość
Jak niemal każdy aparat wyposażony w dużą matrycę o wysokiej rozdzielczości, także 7D oferuje wysoką jakość obrazu i świetną rozdzielczość optyczną (jako zdolność do reprodukowania detali). Maksymalne wymiary obrazu to 3008 x 2000 co wystarczy do wykonania doskonałych wydruków w formacie 10" x 15" (przy 200dpi).
Obiektyw 17-35 F2.8-4 (D), który dostaliśmy wraz z aparatem rysuje dość miękko, co z jednej strony może przeszkadzać, ale z drugiej jest świadectwem tego, że obrazy z 7D są w bardzo niewielkim stopniu wyostrzane podczas przetwarzania. Jeśli poziom ostrości nie będzie nas zadowalał, warto wypróbować funkcję korekty ostrości. Na jednym z poniższych przykładów widać, że daje ona znakomite efekty, bez powodowania efektu "sztuczności". Warto przypomnieć, że w trybie JPEG Extra Fine kompresja obrazu jest bardzo mała (1:2.5), dzięki czemu obraz jest wyraźny, wolny od smug powodowanych obcinaniem jakości podczas kompresowania. Swoją drogą trzeba się mocno przypatrzyć by dostrzec różnicę między plikiem w jakości Extra Fine, a Fine lub Normal, przynajmniej na poziomie podglądu na ekranie komputera. Rożnicę odczuje realizując większe zadania (np. przy druku w dużym formacie).
Opcje korekty obrazu
Dynax 7D posiada funkcje korekty 4 podstawowych parametrów obrazu: ostrości, nasycenia, kontrastu i koloru (wszystkie na 5-poziomowej skali, od -2 do +2). Poniższe zestawienia przedstawiają ten sam fragment zdjęcia ze skrajną korektą ujemną / dodatnią jednego parametru. Zwracamy uwagę na znakomitą jakość zdjęcia wyostrzonego o +2. Obraz jest zdecydowanie wyraźniejszy, ale nie sztuczny. Słowa uznania. Natomiast zakres korekty kontrastu (w stronę wartości ujemnych) powinien być większy.