Sony A7R II - Filmowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Ergonomia:
8
Cena / Jakość:
7
Wydajność:
8
Funkcjonalność:
8
Budowa:
8
Marka:
Sony
Nasza ocena:

89%

42,4-milionowa matryca, 5-osiowa stabilizacja, zapis w 4K oraz autofokus z detekcją fazy zamknięte w kompaktowym i uszczelnionym body czynią flagowca Sony A7R II jedną z gorętszych propozycji na rynku. Jednak czy nowe funkcje wystarczą aby zastąpić poprzednika oraz konkurować z topowymi aparatami innych producentów? Sprawdźcie jak Sony A7R II poradził sobie w naszym teście!

Autor: Michał Chrzanowski

7 Sierpień 2015
Artykuł na: 49-60 minut
Spis treści

 


Firma Sony w swoim najnowszym modelu potwierdziła, że seria A7 to aparaty tworzone także z myślą o entuzjastach filmowania. Sony A7R II, dzięki swoim małym gabarytom, wydajnej stabilizacji matrycy, trybowi filmowania w jakości 4K, wktórym aparat odczytuje wszystkie piksele bez łączenia ich wgrupy oraz profesjonalnym funkcjom zapisu może być doskonałym rozwiązaniem dla miłośników ruchomych obrazów.

Nowy flagowiec Sony posiada wiele opcji do tej pory zarezerwowanych wyłącznie dla profesjonalnych kamerach wideo. Pozwala zapisywać film w jakości 4K (QFHD 3840 x 2160) w trybie Super 35 mm z kadrowaniem lub w trybie pełnoklatkowym z prędkością zapisu 30p/100 Mb lub 30p/60 Mb/s. Z kolei w celu uzyskania najlepszej jakości nagrania przy minimalnym poziomie zakłóceń, możemy skorzystać z formatu XAVC S. Niestety filmowanie w tym formacie i jakości 4K dostępne jest wyłącznie dla kart SDXC UHS-I U3 o pojemności 64 GB i więcej. Przy wykorzystaniu kart z mniejszą pojemnością funkcja jest niedostępna. Wtedy musimy wybrać format zapisu AVCHD 2.0 lub MP4. Co więcej, w aparacie możemy włączyć stworzone przez Sony ustawienia krzywej gamma S-Log2. Rozszerzają one 13-krotnie zakres dynamiczny, wzbogacają przejścia tonalne i zapobiegają prześwietleniu jasnych punktów kadru oraz niedoświetleniu cieni. Nagrywanie filmów z włączonymi ustawieniami S-Log2 zapewnia minimalny poziom szumów oraz umożliwia późniejszą korektę nagranego materiału w procesie postprodukcji. Dzięki temu otrzymujemy nieograniczone możliwości ingerowania w zapisany film. Sony A7R II oferuje również ustawienia profilu obrazu, który umożliwia jeszcze przed rozpoczęciem nagrywania nasycenie kolorystyki, zwiększenie wyrazistości obrazu lub nałożenie odpowiedniego filtra.

Sony A7R II to naprawdę udana konstrukcja, której swobodnie możemy użyć do nagrywania zaawansowanych produkcji filmowych. Na szczególne pochwały zasługują oczywiście wewnętrzny zapis 4K oraz wydajna stabilizacja obrazu, dzięki której jesteśmy w stanie nagrywać bez konieczności użycia dodatkowych stabilizatorów. To wszystko czyni z nowego flagowca Sony wręcz wymarzony aparat dla entuzjastów ruchomych obrazków.


Kliknij, aby pobrać film przykładowy


Podsumowanie tej części:

+ wewnętrzny zapis w jakości 4K
+ skuteczna stabilizacja obrazu podczas nagrywania
+ możliwość ustawienia krzywej gamma S-Log2
+ profesjonalny format zapisu XAVC S
+ możliwość wybrania definiowanych profili obrazu

- format zapisu XAVC S dostępny jedynie przy użyciu kart SDXC UHS-I U3 o pojemności 64GB

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (11)