Instagram ma już 300 mln użytkowników

Autor: Maciej Luśtyk

11 Grudzień 2014
Artykuł na: 2-3 minuty
Instagram, założony w 2010 roku serwis społecznościowy umożliwiający dzielenie się zdjęciami ma już ponad 300 milionów aktywnych użytkowników.

Gdy w październiku 2010 roku Kevin Systrom I Mike Krieger założyli Instagram, mało kto spodziewał się, że niebawem ich projekt zyska ogólnoświatową popularność. Jednak liczba użytkowników rosła z dnia na dzień i już w 2 lata po swojej premierze z serwisu korzystało ponad 100 milionów osób. Rosnące zainteresowanie serwisem sprawiło, że w 2012 roku został wykupiony przez Facebooka za niebotyczną kwotę miliarda dolarów.

W zyskaniu popularności z pewnością pomógł serwisowi system katalogowaniu zdjęć za pomocą “hashtagów”; zapożyczony z popularnych niegdyś czatów IRC, na dobre przeniknął do popkultury, a sama aplikacja stała się synonimem współczesnej fotografii natychmiastowej. Dodatkowo, odróżnieniu od stron na Facebooku, Instagram pozwala na realne podejrzenie życia innych osób, czego chęć wydaje się być nieodzownym elementem ludzkiej natury. Konta na Instagramie, oprócz zwykłych zjadaczy chleba, posiadają wszelkiej maści celebryci, muzycy, filmowcy, fotografowanie a także firmy i organizacje.

Instagram właśnie odnotował 300 milionów aktywnych użytkowników, a w serwisie każdego dnia przybywa około 70 milionów nowych zdjęć i filmików. Tym samym serwis swoją popularnością wyprzedził Twittera. Zaciskamy kciuki i życzymy Instagramowi kolejnych sukcesów, gdyż znacznie przyczynia się do popularyzacji fotografii, a badania pokazują, że większość osób zainteresowanych fotografią “komórkową” myśli o zainwestowaniu w bardziej zaawansowane aparaty. Kto wie, być może to właśnie Instagram będzie miejscem zrodzenia się wielkich fotograficznych talentów tego stulecia.

Aplikację można pobrać w wersji na systemy iOS i Android ze strony instagram.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Software
Final Cut Pro 11 - magnetyczne maski, inteligentny tracking, automatyczne transkrypcje i usprawniony workflow. Apple na dobre bierze się za flagowy edytor wideo
Final Cut Pro 11 - magnetyczne maski, inteligentny tracking, automatyczne transkrypcje i...
Po 13 latach Apple prezentuje w końcu kolejną wersje programu do edycji wideo Final Cut Pro. Nowa odsłona nie wprowadza rewolucji, ale wreszcie otrzymuje funkcje, dzięki którym może...
4
Nowości AI w Adobe Photoshop, Lightroom i Premiere - rewolucja w pracy kreatywnej nabiera rozpędu
Nowości AI w Adobe Photoshop, Lightroom i Premiere - rewolucja w pracy kreatywnej nabiera rozpędu
Podczas konferencji Adobe Max producent oprogramowania przedstawił i zapowiedział szereg nowych funkcji opartych o AI, które jeszcze bardziej ułatwią pracę w programach graficznych....
29
Adobe Content Authenticity - producent przygotowuje aplikację webową do przypisywania i podglądu certyfikatów autentyczności
Adobe Content Authenticity - producent przygotowuje aplikację webową do przypisywania i podglądu...
W ramach rozwoju inicjatywy CAI / C2PA Adobe wprowadza platformę, która ułatwić ma przypisywanie i podgląd specjalnych metadanych poświadczających oryginalność cyfrowych plików.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)