Akcesoria
Sennheiser Profile Wireless - kompaktowe mikrofony bezprzewodowe od ikony branży
Gdy w październiku 2010 roku Kevin Systrom I Mike Krieger założyli Instagram, mało kto spodziewał się, że niebawem ich projekt zyska ogólnoświatową popularność. Jednak liczba użytkowników rosła z dnia na dzień i już w 2 lata po swojej premierze z serwisu korzystało ponad 100 milionów osób. Rosnące zainteresowanie serwisem sprawiło, że w 2012 roku został wykupiony przez Facebooka za niebotyczną kwotę miliarda dolarów.
W zyskaniu popularności z pewnością pomógł serwisowi system katalogowaniu zdjęć za pomocą “hashtagów”; zapożyczony z popularnych niegdyś czatów IRC, na dobre przeniknął do popkultury, a sama aplikacja stała się synonimem współczesnej fotografii natychmiastowej. Dodatkowo, odróżnieniu od stron na Facebooku, Instagram pozwala na realne podejrzenie życia innych osób, czego chęć wydaje się być nieodzownym elementem ludzkiej natury. Konta na Instagramie, oprócz zwykłych zjadaczy chleba, posiadają wszelkiej maści celebryci, muzycy, filmowcy, fotografowanie a także firmy i organizacje.
Instagram właśnie odnotował 300 milionów aktywnych użytkowników, a w serwisie każdego dnia przybywa około 70 milionów nowych zdjęć i filmików. Tym samym serwis swoją popularnością wyprzedził Twittera. Zaciskamy kciuki i życzymy Instagramowi kolejnych sukcesów, gdyż znacznie przyczynia się do popularyzacji fotografii, a badania pokazują, że większość osób zainteresowanych fotografią “komórkową” myśli o zainwestowaniu w bardziej zaawansowane aparaty. Kto wie, być może to właśnie Instagram będzie miejscem zrodzenia się wielkich fotograficznych talentów tego stulecia.
Aplikację można pobrać w wersji na systemy iOS i Android ze strony instagram.com