Dodaj ocenę

Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 III - ultrajasny standard oficjalnie zaprezentowany

Autor: Michał Chrzanowski

18 Kwiecień 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Znacznie lepsza jakość obrazu oparta na nowej optyce, wręcz papierowa głębia ostrości, a także bardziej kompaktowy i w pełni metalowy tubus - oto trzecia generacja Mitakona Speedmaster 50 mm f/0.95.

Pod koniec lutego tego roku firma Zhong Yi zdradziła, że pracuje nad trzecią generacją Mitakona Speedmaster 50 mm f/0.95. Wtedy jednak producent nie ujawnił zbyt wielu szczegółów. Zaznaczył jedynie, że nowa stałka ma być zdecydowanie lepsza pod względem jakości obrazu niż poprzednicy. Teraz firma odkryła już wszystkie karty o nowym modelu. Podzieliła się także kilkoma zdjęciami przykładowymi.

Lepsza optyka

We wnętrzu Mitakona Speedmaster 50 mm f/0.95 III znajdziemy układ optyczny, który składa się z 10 elementów rozmieszczonych w 7 grupach. Wśród nich są cztery soczewki o wyjątkowo niskiej dyspersji oraz jedna wykonana ze szkła o ultrawysokiej refrakcyjny. Poza tym specjalne powłoki antyrefleksyjną mają pomagać w pracy w trudnych warunkach oświetleniowych, dzięki czemu w kadrze nie powinny występować bliki i flary. Za plastykę odpowiada kombinacja ogniskowej 50 mm oraz 11-listkowej przysłony o nominalnym otworze f/0.95, który domkniemy do f/16. Minimalna odległość ostrzenia wynosi 50 cm, a na przedni element optyki będziemy mogli nakręcić filtry o średnicy 67 mm.

Oficjalne zdjęcia przykładowe 

Pełnoklatkowy i manualny obiektyw mierzy 73.3 x 83.5 mm i waży 720 g, a tubus został w całości wykonany z metalu. Mitakon Speedmaster 50 mm f/0.95 III jest już dostępny w sprzedaży z mocowaniami Sony FE, Canon RF, Nikon Z. Zapłacimy za niego 799 dolarów.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony FE 28-70 mm f/2 GM - nowy król standardowych zoomów
Sony prezentuje superjasny obiektyw 28-70 mm, będący bezpośrednią odpowiedzią na innowacyjny model Canona. Szkło jest przy tym dużo lżejsze i mniejsze, a do tego oferuje rozbudowaną...
20
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Sigma wprowadza 4 stałki APS-C do systemu Canon RF
Zgodnie z wiosennymi zapowiedziami do sprzedaży trafiają obiektywy stałoogniskowe Sigma z mocowaniem Canon RF. To dobrze znane i lubiane modele 16 mm f/1.4, 23 mm f/1.4, 30 mm f/1.4 i...
5
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike AF 85 mm f/1.8 Pro - kolejna „profesjonalna” budżetowa stałka ląduje na rynku
Meike prezentuje swój drugi obiektyw z serii Pro, który łączyć ma wysoką jakość optyczną i rozbudowaną ergonomie z niską ceną. Szkło wyceniono na mniej niż 1500 zł.
4
Powiązane artykuły