Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Przez kilka ostatnich dni w hiszpańskiej Maladze odbywało się Samsung Forum, impreza dla dziennikarzy oraz partnerów i pracowników koreańskiego giganta. Dla przedstawicieli mediów to znakomita okazja do poznania praktycznie pełnej oferty z segmentu elektroniki użytkowej i AGD. Oczywiście nas najbardziej interesowała część poświęcona produktom fotograficznym. Udało nam się przygotować i opublikować zestaw pierwszych zdjęć przykładowych zrobionych bezlusterkowcem Samsung NX30. Kilka tygodni wcześniej opublikowaliśmy też nasze pierwsze wrażenia, spisane bezpośrednio po targach CES w Las Vegas, na których aparat miał swoją premierę.
Podczas prezentacji dotyczącej segmentu foto poznaliśmy strategię Samsunga na następne miesiące i lata. Koreański producent wieszczy erę "Smart Camera" - odejście od tradycyjnych aparatów cyfrowych na rzecz konstrukcji łączących się z siecią i wyposażonych w rozbudowane systemy operacyjne z ekosystemem aplikacji. Samsung był jednym z pionierów stosowania łączności Wi-Fi w aparatach (szczególnie w tej najbardziej rozbudowanej formie - z podglądem obrazu Live View na ekranie smartfona włącznie). W nadchodzącej gamie produktów Koreańczycy postawią na łatwość łączenia ze sobą różnych urządzeń - podstawą będzie intuicyjny interfejs na bazie technologii NFC.
Samsung z uwagą obserwuje też zmiany w strukturze rynku - mimo ogólnego spadku sprzedaży aparatów cyfrowych na świecie kategoria Compact System Camera (bezlusterkowce) rośnie i to właśnie na tym polu można liczyć na rozwój i zysk. Najgorzej radzą sobie aparaty kompaktowe, ale oczywiście nie jest to zmartwienie Samsunga. Koreańczycy są jednym ze światowych liderów w segmencie smartfonów, przez co jednocześnie kreują zmiany na rynku aparatów fotograficznych i na nich zarabiają.
W trakcie prezentacji pojawił się też nowy, schematyczny lineup aparatów Samsunga. Koreański producent nie zdradził jednak jakichkolwiek szczegółów. Wiadomo jedynie, że pojawi się "NX nowego typu", ale co to dokładnie oznacza - na razie nie wiadomo.
Warto śledzić rozwój Samsunga w segmencie foto. Koreańska firma ogromny potencjał: możliwość wyprodukowania całego aparatu od matrycy i baterii, przez ekran LCD po procesor, a także zintegrowania go z całą gamą innych produktów, a nawet wpłynięcia na standardy obowiązujące całą branżę. Poza tym Samsung stosuje mądrą strategię - nie walczy za wszelką cenę w istniejących już segmentach rynku fotograficznego, ale tworzy nowe kategorie, wykorzystując opracowane przez siebie technologie