Co dalej z Olympusem?

Autor: Michal Grzegorczyk

24 Styczeń 2012
Artykuł na: minutę
Olympus od kilkunastu tygodni próbuje oczyścić swoje szeregi i wyjaśnić nagromadzone przez lata nieprawidłowości, a tymczasem inne koncerny rozważają zakup udziałów japońskiej firmy. Według informacji dziennika Nikkei najbardziej zainteresowany jest Sony, natomiast Reuters pisze o firmie Fujifilm.

Olympus od kilku miesięcy zmaga się z {LNK|https://www.fotopolis.pl/index.php?n=13709;aferą finansową, tymczasem konkurencji rozważają przejęcie części jego udziałów. Zazwyczaj dobrze poinformowana japońska gazeta Nikkei napisała, że koncern Sony rozważa zakup 20-30% udziałów Olympusa. Agencja Reuters wspomina również o zainteresowaniu udziałami Olympusa firmy Fujifilm - w tym przypadku problemem może być jednak japońskie prawo antymonopolowe (chodzi o rynek urządzeń medycznych). Olympus na razie ignoruje wszystkie nieoficjalne informacje. Firma oświadczyła, że skupia się na przeprowadzeniu koniecznych zmian we własnych strukturach.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Branża
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani fotografa
Nowe AI tworzy całe sesje na podstawie prostych fotek odzieży. Nie potrzeba już ani modela ani...
Systemy generatywnej AI coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na rynku fotografii komercyjnej. Botika to nowa aplikacja dla branży modowej, która pozwala tworzyć sesje odzieżowe...
1
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Ikoniczne zdjęcie ma innego autora? Dochodzenie AP w obronie fotografa
Czy trzeba będzie przepisywać książki z historii fotografii? Pod koniec stycznia zadebiutować ma dokument, który podważa kwestię autorstwa słynnego zdjęcia Napalm Girl. Assiociated...
19
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Zmarł Oliviero Toscani – słynny fotograf i twórca kampanii społecznych
Oliviero Toscani, wybitny włoski fotograf i artysta wizualny, znany z kontrowersyjnych i poruszających kampanii reklamowych, zmarł w wieku 83 lat.
8
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (3)