Akcesoria
Sennheiser Profile Wireless - kompaktowe mikrofony bezprzewodowe od ikony branży
Po raz pierwszy plotki o rzekomym porzuceniu rynku fotograficznego przez Samsunga dotarły do nas w połowie września. Producent szybko jednak wystosował oficjalne stanowisko, w którym zaprzeczał doniesieniom i zapewniał, że nie ma zamiaru zaprzestania produkcji sprzętu fotograficznego.
Jednak już miesiąc później, pod koniec października, koreański magazyn biznesowy Asiae poinformował o tym, że Samsung zawiesił prace nad nowymi aparatami, a pracowników za nie odpowiadających przydzielił do działów odpowiedzialnych za produkcję aparatów do smartfonów oraz optyki.
Na początku listopada usłyszeliśmy z kolei o wycofaniu z rynku europejskiego i australijskiego flagowego modelu Samsung NX1. “Staramy się szybko reagować na potrzeby rynku. Na razie wycofujemy model NX1 z rynku europejskiego, gdyż nie jest konkurencyjny wobec lepszych i bardziej zaawansowanych aparatów na rynku. Dotyczy to jednak tylko tego regionu i nie odzwierciedla sytuacji na innych rynkach. Będziemy dalej badać potrzeby rynku i dostosowywać swoje produkty tak, by pozostać konkurencyjnym we wschodzących niszach fotograficznych.” - brzmiało stanowisko Samsunga przekazane przez serwis EOSHD.
Warto przypomnieć, że mimo prawie półtora roku od premiery aparat ciągle nie pojawił się na polskim rynku. Dziś udało nam się dowiedzieć dlaczego. "Od kilku lat obserwujemy zmniejszający się rynek aparatów fotograficznych i akcesoriów. Niestety realia są takie, że wprowadzenie tak drogiego i zaawansowanego modelu po prostu nie jest usprawiedliwione finansowo. Pamiętajmy, że wprowadzenie na rynek oznacza olbrzymie nakłady m.in. na szkolenia, marketing, serwis, wsparcie. To decyzja lokalna, wynikająca z polskich uwarunkowań". - komentuje polskie przedstawicielstwo firmy.
Pojawiały się opinie, że być może Samsung porzuca system NX na rzecz nowych konstrukcji. Wygląda jednak na to, że kierując się wynikami finansowymi producent sukcesywnie, w całości wycofuje się z rynków fotograficznych w poszczególnych krajach. Tydzień temu świat fotograficzny obiegła informacja o wycofaniu się firmy z rynku niemieckiego. Tu tez do czynienia mieliśmy z podobnym jak wcześniej, lakonicznym oświadczeniem.
”Od pewnego czasu obserwowaliśmy w Niemczech słabnące zapotrzebowanie na aparaty cyfrowe, kamery i powiązane akcesoria. Starając się adaptować do potrzeb rynku, postanowiliśmy wycofać produkty fotograficzne ze sprzedaży i zaprzestać ich promocji. Decyzja ta dotyczy wyłącznie rynku niemieckiego”. - miało brzmieć oficjalne oświadczenie kierownictwa firmy przekazane niemieckiemu magazynowi Fotomagazin.
Dzisiaj dokładnie taką samą informację przekazały media brytyjskie. Producent twierdzi, że podobnie jak w przypadku Niemiec, jest to wyłącznie działanie lokalne. Nie rozwiewa to jednak narastających wątpliwości użytkowników z innych krajów. Również w Polsce wiele osób zdecydowało się na wejście w system producenta. O oficjalne stanowisko poprosiliśmy więc polskie przedstawicielstwo firmy Samsung.
”Rzeczywiście, kategoria foto nie jest już tak istotna jak kiedyś. Nic nam jednak nie wiadomo na temat planów wycofania się z rynku fotograficznego w Polsce. Trzeba podkreślić jedno – użytkownicy aparatów i akcesoriów fotograficznych produkcji Samsung mają zapewnione wsparcie i serwis swoich urządzeń.” - uspokaja Jerzy Łabuda z Samsung Polska