Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 - zdjęcia przykładowe

Jakich efektów możemy spodziewać się po profesjonalnym obiektywie standardowym z serii Lumix S? Zobaczcie zdjęcia przykładowe wykonane szkłem Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4.

Autor: Redakcja Fotopolis

16 Wrzesień 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Panasonic Lumix S Pro 50 mm f/1.4 to jak na razie jedyna pełnoklatkowa stałka producenta, reprezentującą kierowaną do zawodowców linię Pro. Szkło robi dobre wrażenie w kwestii układu optycznego (13 elementów w 11 grupach, 2 soczewki asferyczne, 3 soczewki ED, 11-listkowa przysłona), ale zaawansowaną konstrukcję przypłaca dużymi wymiarami - obiektyw mierzy aż 90 x 130 mm.

Do tego jasna 50-tka producenta nie jest lekka (955 g) a niemal każdy gram jej wagi możemy przeliczyć na banknoty dziesięciozłotowe. Za nowy obiektyw producent każe sobie bowiem zapłacić 8999 zł. Biorąc pod uwagę ceny lustrzankowych odpowiedników, kwota ta wydaje się zaporowa, ale nowy Lumix oferować ma w zamian fenomenalne rezultaty. 

Jak więc szkło sprawuje się w praktyce? Ocenić to możecie oglądając zdjęcia przykładowe:

Zdjęcia przykładowe do pobrania:

Zdjęcie przykładowe wykonaliśmy aparatem Lumix S5, z wyłączonym systemem korekcji wad optycznych.

1/1000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/1300 s, f/1.6, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/3200 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/400 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/3200 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/5000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/4000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/400 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/80 s, f/5.6, ISO 200, ogniskowa: 50 mm

1/160 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/400 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/1300 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/125 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/250 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/80 s, f/1.4, ISO 250, ogniskowa: 50 mm

1/3200 s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/320 s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/250 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/4000 s, f/2, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/2000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/2500 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/8000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

1/80 s, f/11, ISO 800, ogniskowa: 50 mm

1/5000 s, f/1.4, ISO 100, ogniskowa: 50 mm

Przysłony:

f/1.4

f/1.8

f/2.8

f/4

f/5.6

f/8

f/11

f/16
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (1)