Leica 50mm f/2 APO-SUMMICRON-M ASPH - test

Leica 50mm f/2 APO-SUMMICRON-M ASPH to najdroższa 50-tka oferująca dość przeciętną światłosiłę. Za to APO-Summicron ma nie posiadać żadnych wad optycznych. Czy tak będzie w rzeczywistości przekonamy się w naszym teście.

Autor: Patryk Wiśniewski

11 Lipiec 2013
Artykuł na: 23-28 minut

Leica 50mm f/2 APO-SUMMICRON-M ASPH to najdroższa 50-tka na rynku. Obiektyw ma nie posiadać żadnych wad optycznych. Czy tak będzie w rzeczywistości przekonamy się w naszym teście.

Tylko Leica, luksusowa firma z wieloletnią tradycją, mogła zdecydować się na tego typu projekt. Nie licząc się z kosztami niemiecki producent zdecydował się wyprodukować obiektyw prawie idealny. Leica 50mm f/2 APO-SUMMICRON-M ASPH to pozbawiony wad optycznych, niezwykle ostry obiektyw referencyjny, który jako jedyny może w pełni wykorzystać możliwości Leiki M Monchrome.

Niewielki, niepozorny obiektyw pozbawiony autofokusa został wyceniony na ponad 25 000 złotych. Jak na dość prostą konstrukcję optyczną jaką jest obiektyw standardowy taka suma może budzić zdziwienie. Pamiętajmy, jednak że to wyjątkowy pomysł nawet jak na standardy niemieckiego producenta.

Zobaczmy jak najnowszy standard do systemu M Leica 50mm f/2 SUMMICRON ASPH wypadł w naszym teście. Obiektyw był testowany na aparacie Leics M typ 240 na standardowych ustawieniach aparatu. W zdjęciach do pobrania znajdują się także zdjęcia z Leiki M Monochrome, do której ten obiektyw jest dedykowany.

Test został podzielony na następujące części:

1. Wstęp

2. Specyfikacja

3. Konstrukcja

4. Ustawianie ostrości

5. Stabilizacja

6. Rozdzielczość RAW

7. Rozdzielczość JPEG

8. Rozmycie

9. Aberracja chromatyczna

10. Dystorsja

11. Winietowanie

12. Odblaski

13. Podsumowanie

14. Zdjęcia do pobrania

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska

Poprzednia

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (7)