Zeiss Touit 12 mm f/2.8 - Abberacja chromatyczna

Zeiss Touit 12 mm f/2.8 to superszerokokątny obiektyw do systemu Sony NEX i Fujifilm X, dający ekwiwalent 18mm dla małego obrazka. Przekonajcie się, jak wypadł w naszym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

14 Czerwiec 2013
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

Aberracja chromatyczna

Na osi poziomej umieściliśmy wartości przesłony, na osi pionowej podane są piksele. Jak widać na wykresie średnia aberracja chromatyczna w obiektywie Zeiss Touit 12 mm f/2.8 jest dobrze skorygowana i oscyluje na poziomie 01-0.2 piksela. Maksymalne wartości są jednak wyższe (dla przesłony f/22 zanotowaliśmy 0.9 piksela). Na odbitce 20x30cm wada ta nie będzie jednak widoczna.

wykres przedstawiający średnią oraz maksymalną aberrację chromatyczną na kadrze w pikselach
rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/2.8
rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/2.8
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 50-150 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy zoom 50-150 mm f/2 w historii to pokaz optycznych możliwości i spełnienie marzeń fotografów portretowych czy reklamowych. Jak można się było spodziewać, to jednak także wysoka...
16
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Fujifilm Fujinon XF 16-55 f/2.8 LM WR II - test obiektywu
Mniejszy, lżejszy, szybszy i przystosowany do pracy wideo - nowa generacja uniwersalnego zoomu średniego zasięgu ma być ukłonem w stronę profesjonalistów i pokazem możliwości...
8
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 35 mm f/1.4 - test obiektywu
To jasny standard w zaskakująco niskiej cenie. Gdzie jest haczyk? Sprawdzamy, jakie możliwości kryje nowa stałka systemu Nikon Z.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)