Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Na początku lat 80. fotografie tworzone dla marki Ford przyniosły Ryszardowi Horowitzowi nagrodę za najlepsza kampanię samochodową roku. Teraz, 35 lat później, prekursor cyfrowej edycji obrazu znów podjął współpracę z marką, której efekty zobaczymy już jutro na wystawie w Warszawie.
W tym roku mija mija 50 lat od otwarcia przez Ryszarda Horowitza własnego studia fotograficznego w Nowym Yorku i 35 lat od otrzymania przez niego nagrody Gold Caddy. W październiku tego roku artysta zostanie zaś uroczyście wprowadzony do International Photography Hall of Fame w USA.
Wydarzenia te zainspirowały Ford Polska do zaproszenia Ryszarda Horowitza do współpracy przy nowej sesji zdjęciowej swoich aut, stanowiącej kontynuację rewolucyjnej kampanii z lat 80. Rezultaty pracy nad nowym projektem, wraz ze zdjęciami z kampanii z ubiegłego wieku będzie można zobaczyć na wystawie “Horowitz Ford Vignale”, która startuje już jutro, 29 września.
- Jestem przekonana, że wystawa stanie się znaczącym i komentowanym wydarzeniem artystycznym. Tym bardziej, że obok prac nowych, będzie można na niej obejrzeć nigdy w Polsce nie prezentowane fotografie artysty z kultowej już kampanii dla Forda - mówi Joanna Stankiewicz z firmy Canon Polska, będącej partnerem technologicznym projektu.
Wystawę zdjęć Ryszarda Horowitza będzie można oglądać od jutra 29 września 2017 roku w rabbithole Art Room, przy ul. Poznańskiej 15 w Warszawie. Ekspozycja potrwa do 15 października.
Ryszard Horowitz - Fotograf reklamowy, prekursor użycia technik cyfrowych w edycji obrazu. Urodził się 5 maja 1939 roku w Krakowie. Jeden z najmłodszych uratowanych więźniów Oświęcimia. Po wojnie ukończył Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych i studiował na krakowskiej ASP. W 1959 roku wyjechał do USA gdzie kształcił się w Pratt Institute. Był asystentem Richarda Avedona i dyrektorem artystycznym W Grey Advertising. W 1967 roku założył własną agencję fotograficzną, skupiająca się na realizacji kampanii reklamowych. W 2010 otrzymał tytuł doctor honoris causa ASP w Warszawie, a w 2014 ten sam tytuł przyznała mu ASP we Wrocławiu.