Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Organizatorzy popularnego cyklu Wszyscy Jesteśmy Fotografami zapraszają do Warszawy na kolejne spotkanie. Tym razem tematem będzie śmierć i sposoby jej przedstawiania za pomocą fotografii.
Pisanie i mówienie o relacjach fotografii i śmierci ma już długą tradycję, oraz swego rodzaju klasyków. Tego rodzaju wątki pojawiały się w tekstach Rolanda Barthesa, Susan Sontag, Borisa von Brauchitscha, ale także u wielu innych autorów zajmujących się tym medium. Fotografię mortualną bada się na wiele sposobów, stosując perspektywę historyczną, filozoficzną, socjologiczną, antropologiczną, a nawet estetyczną.
Co ciekawe, pierwsza refleksja o mortualnej naturze fotografii pojawiała się już kilka lat po jej oficjalnym opatentowaniu. Od tego czasu temat nieustannie powraca i wydaje się, że nic nie jest w stanie tego zmienić. W czasie wystąpienia pokazane zostaną różne wątki pokazujące proces teoretycznego uwikłania fotografii w relacje ze śmiercią oraz fotograficzne przykłady tego zjawiska.
Spotkanie poprowadzi Tomasz Ferenc - pracownik Katedry Socjologii Sztuki i Edukacji UŁ i wykładowca w łódzkiej PWSFTviT. Jego zainteresowania koncentrują się na szeroko rozumianych badaniach kultury wizualnej (ze szczególnym naciskiem na fotografię) oraz na problematyce emigracyjnej. Autor książek: Fotografia. Dyletanci, amatorzy i artyści (2004), Artysta jako Obcy. Socjologiczne studium polskich artystów na emigracji (2012), Dennis. Biographical story of an American (2014). Redaktor i współredaktor kilku antologii, artykułów oraz tekstów popularnonaukowych.
Wydarzenie odbędzie się w najbliższy poniedziałek, 5 grudnia 2016 roku, o godzinie 19:00 w barze Studio, w Pałacu Kultury i Nauki, przy ul. Plac Defilad 1, w Warszawie. Wstęp wolny.
Więcej informacji o cyklu WJF znajdziecie pod adresem wszyscyjestesmyfotografami.blogspot.com oraz na stronie facebookowej wydarzenia.
(fot. okładkowa: Enrique Metinides, Primer plano de mujer rubia arrollada e impactada contra un poste, en avenida Chapultepec, Ciudad de Mexico, 1979 / źródło: materiały prasowe)