Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Mimo że istnieje kilka podobnych serwisów, Adobe Portfolio ze względu na rozpoznawalność i zasięg producenta ma szansę stać się podstawowym narzędziem używanym przez fotografów, grafików i innych twórców przy budowie swoich stron internetowych. Oczywiście, jeśli będzie właściwie rozwijane. Na razie otrzymujemy tylko 5 layout’ów, które jednak możemy personalizować, zmieniając czcionki i układ poszczególnych modułów. Wszystkie zmiany będziemy oglądać na bieżąco, a stronę łatwo połączyć z popularnymi serwisami internetowymi. Do portfolio możemy przypisać własną nazwę domeny, a producent udostępnia też narzędzia analityczne.
Funkcji jest jednak jeszcze więcej, a wszystkie możecie przetestować za pośrednictwem strony internetowej myportfolio.com. Musimy jednak najpierw utworzyć swoje konto Adobe ID. Korzystanie z usługi na dłuższą metę jest jednak płatne i wymaga subksrypcji w Adobe CC. Dostęp do kreatora otrzymamy wraz z planem fotograficznym, zawierającym programy Photoshop i Lightroom, w cenie $10 miesięcznie.
Czy nowa usługa Adobe ma szansę stać pierwszym wyborem dla fotografów i artystów szukających łatwego sposobu na stworzenie strony internetowej? Ciekawe kroje do wyboru, mała awaryjność i responsywność budowanych galerii są tu mocną kartą. Zresztą za sprawą polityki firmy i tak większość osób chcąca korzystać z produktów Adobe musi w końcu podpisać „cyrograf” w postaci usługi CC. Adobe Portfolio będzie wtedy miłym dodatkiem i naturalnym, bo najwygodniejszym kierunkiem obieranym przy budowie strony. Jesteśmy bardzo ciekawi jak usługa ta będzie się rozwijać.
Więcej informacji i możliwość przetestowania aplikacji znajdziecie na stronie myportfolio.com.