Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Japoński koncern zaprezentował sprawozdanie finansowe za drugi kwartał 2015 roku. Z danych przedstawionych przez firmę wynika, że sprzedaż aparatów, obiektywów i akcesoriów ponownie spadła o trzy procent w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Jednak Sony nie ma powodów do zmartwień. Zainteresowanie droższymi produktami firmy, korzystne kursy walut oraz wewnętrzne restrukturyzacje i redukcje kosztów w konsekwencji doprowadziły do zwiększenia zysku operacyjnego o ponad pięć miliardów jenów – z 20.1 do 25.9 miliardów jenów.
W osiągnięciu takie wyniku pomogła także polityka firmy, która w skrócie opiera się na sprzedawaniu mniejszej liczby produktów za zdecydowanie wyższą cenę. Warto przypomnieć, że w momencie pojawienia się na rynku pierwszej generacji pełnoklatkowych bezlusterkowców, cena modelu A7R wynosiła około 10 tysięcy złotych. Druga odsłona - A7R II - była już dostępna w wyższej cenie – około 15 tys. zł. Podobnie, najnowsze modele RX100IV i RX10II debiutowały na rynku w cenie o 30% wyższej od poprzedników, kosmiczna wydaje się też przewidywana cena modelu RX1R II (ok. 15 tys. zł).