Akcesoria
Sennheiser Profile Wireless - kompaktowe mikrofony bezprzewodowe od ikony branży
Japoński koncern nie zdecydował się jeszcze zaprezentować produktu, nad którym pracują inżynierowie Sony i Konica Minolta w nowym ośrodku w Shin-Osaka. Postanowił za to zaprezentować więcej informacji na temat systemu, żeby podgrzać atmosferę wokół letniej premiery.
System lustrzanek cyfrowych Sony będzie funkcjonował po marką (Alpha) (polska transkrypcja: alfa) z energetycznie pomarańczowym logo. Przypomnijmy, że firma Konica Minolta, która 19 stycznia ogłosiła wycofanie z rynku fotografii z dniem 31 marca 2006 roku, sprzedawała swój system lustrzanek cyfrowych pod nazwą Dynax w Europie, Azji, na Środkowych Wschodzie, w Afryce i Oceanii. W Ameryce Północnej i Południowej była to marka Maxxum, zaś w Japonii i Chinach marka Pierwsza litera greckiego alfabetu nie jest tu przypadkowa - ma odzwierciedlać pozycję lidera w nowym świecie cyfrowego obrazowania.
Z pewnością Sony będzie przykładało wielką wagę do wizerunku nowej marki, która, jak zapowiada koncern, ma nieść ze sobą innowacyjnie zaprojektowane lustrzanki cyfrowe, oferujące przyjemność posiadania i użytkowania, które podbiją świat fotografii.
W dzisiejszym komunikacie Sony oficjalnie rozwiało kilka wątpliwości dotyczących nowego produktu. Po pierwsze potwierdzono, że akcesoria i obiektywy Konica Minolta będą kompatybilne z nowym systemem, choć mogą wystąpić pewne ograniczenia co do szczegółów. Nie padła odpowiedź na pytanie, czy nowe lustrzanki Sony forum.fotopolis.pl
Informacja prasowa Sony Poland:
Warszawa, kwiecień 2006 r.
SONY WKRACZA NA RYNEK LUSTRZANEK CYFROWYCH Z NOWĄ MARKĄ
Dzisiejsza informacja o wprowadzeniu na całym świecie nowej marki sprzętu fotograficznego oznacza doniosłe wydarzenie w życiu koncernu Sony - wejście na rynek cyfrowych lustrzanek jednoobiektywowych.
Intencją Sony jest, aby marka (czyt. "alfa") otworzyła przed miłośnikami fotografii nowe horyzonty i możliwości. Pod marką tą firma zamierza oferować szereg atrakcyjnych, nowoczesnych lustrzanek cyfrowych, wymiennych obiektywów i akcesoriów. Wybór symbolu alpha, pierwszej litery alfabetu greckiego, nie jest przypadkowy: firma pragnęła w ten sposób podkreślić swoją czołową pozycję w nowym świecie obrazu cyfrowego.
Sprzedawane pod marką alpha produkty, stanowiące część niepowtarzalnego świata elektroniki użytkowej Sony, będą łączyć umiejętną miniaturyzację ze specjalistycznymi rozwiązaniami z dziedziny obrazu cyfrowego. System mocowania obiektywów jest identyczny z popularnym systemem opracowanym przez firmę Konica Minolta do lustrzanek z serii Maxxum/Dynax.
Marka alpha zapewni ponadto wyraźne rozróżnienie między nową linią lustrzanek cyfrowych Sony a cieszącymi się dużą popularnością cyfrowymi aparatami kompaktowymi Sony Cyber-shot.
W przyszłości produkty Sony [Alpha] i Cyber-shot nadal będą sprzedawane pod różnymi markami.
Wprowadzając na rynek markę] {CHR|alpha [Alpha], Sony kieruje swoją ofertę bezpośrednio do fotoamatorów, którzy w codziennym fotografowaniu pragnęliby więcej twórczej swobody i większych możliwości.
Pierwsze produkty] {CHR|alpha {ITL|[Alpha] pojawią się w sklepach latem tego roku. ]