Czterobój fotograficzny - inauguracja konkursu Fotopolis.pl

Fotopolis.pl pragnie zaprosić wszystkich fascynatów fotografii do udziału w "Czteroboju fotograficznym". W każdej rundzie uczestnicy konkurować będą w innej kategorii tematycznej, zdobywając punkty. Pod koniec ostatniej części, osoba z największą ilością punktów zdobędzie Grand Prix konkursu. Od dziś do 20 sierpnia czekamy na zdjęcie na temat "Człowiek". Zmierz się z innymi fotografami i sięgnij po cenne nagrody.

Autor: Marta Sinior

30 Lipiec 2007
Artykuł na: 6-9 minut

Czterobój fotograficzny to prestiżowy konkurs fotograficzny zorganizowany przez Fotopolis.pl - największe polskie medium fotograficzne. Cztery eliminacje konkursu odbywać się będą od sierpnia do października 2007 roku. W każdej z czterech rund konkursu na zwycięzców czekają inne nagrody, związane z daną kategorią tematyczną, ale przydatne każdemu fotografowi m.in: lustrzanki cyfrowe (Nikon), obiektywy (Sigma), lampy błyskowe (Sigma i Nikon), programy do obróbki obrazu (Adobe), drukarki fotograficzne (HP), tablet graficzny (Wacom), plecaki fotograficzne (Lowepro), statywy (Giotto) oraz wiele innych.

Liczne konkursy organizowane przez naszą redakcję w ciągu ostatnich lat (od Zdjęcia Tygodnia począwszy, na Błyskawicznych Konkursach na Reportaż skończywszy) zawsze pokazywały wysoki poziom zdjęć naszych czytelników, a także wszechstronność autorów i różnorodność prac. Stąd idea Czteroboju, którego istotą jest rywalizacja w różnych dziedzinach fotografii, co wymaga opanowania wielu technik. Jednocześnie punktacja konkursu, zapożyczona z wyścigów Formuły 1, daje szansę na główną nagrodę Grand Prix nie tylko zwycięzcom poszczególnych rund, ale także osobom, które we wszystkich rundach prezentowały równy poziom, utrzymując się między 2 a 6 miejscem.

Tematy poszczególnych rund nie są jednoznaczne i mogą być interpretowane dość szeroko. Zatem fotografie nadesłane na pierwszy temat "Człowiek" mogą, choć nie muszą być klasycznymi portretami, ale z drugiej strony nie powinny odchodzić od nurtu fotografii humanistycznej.

Wszystkich fotografujących zachęcamy do udziału - I rundę Czteroboju można uznać za rozpoczętą! Na prace I rundy czekamy od 30 lipca do 20 sierpnia 2007.

Zgłosznie przyjmowane są na stronie: Fotopolis.pl/Czteroboj

ZASADY KONKURSU

1. Czterobój fotograficzny ma charakter otwarty i adresowany jest do wszystkich fotografujących osób.

2. Konkurs rozegrany będzie w 4 rundach tematycznych:

  • człowiek
  • z bliska
  • podróżnik
  • manipulacje

3. Przedmiotem każdego z etapów konkursu jest pojedyncze zdjęcie ilustrujące zagadnienie danego etapu.

4. Każdy uczestnik może nadesłać maksymalnie 3 zdjęcia w każdej rundzie. Waga każdej pracy nie może przekroczyć 200 kB.

5. Fotografie konkursowe można zgłaszać na stronie: Fotopolis.pl/Czteroboj postępując wg podanych instrukcji.

6. Prace w każdej z czterech rund będą oceniane przez jury złożone z redaktorów Fotopolis.pl i wykładowców Akademii Fotografii. Jury wyłoni laureatów każdej z 4 rund konkursu. Pierwsze sześć miejsc w każdej rundzie będzie punktowane wg następujących zasad:

  • 1 miejsce - 10 pkt
  • 2 miejsce - 8 pkt
  • 3 miejsce - 6 pkt
  • 4 miejsce - 4 pkt
  • 5 miejsce - 2 pkt
  • 6 miejsce - 1 pkt

W pierwszym etapie, oprócz redaktorów Fotopolis.pl w gronie jury zasiądzie Maciek Stępinski - fotografik, malarz, autor filmów i instalacji oraz wykładowca Akademii Fotografii. W 2006 roku rozpoczął pracę nad doktoratem z fotografii.

Więcej o Maćku Stępinskim można dowiedzieć się z autorskiej strony pod adresem: www.stepinski.com

Po zakończeniu 4. rundy osoba, która zdobędzie najwięcej punktów otrzyma nagrodę Grand Prix. Jeśli 2 uczestników lub więcej osób otrzyma równą ilość punktów, jury wybierze zwycięzcę konkursu, kierując się poziomem wszystkich nadesłanych prac.

7. W konkursie nie mogą brać udziału prace uprzednio nagradzane lub wystawiane.

8. Zgłoszenie pracy jest równoznaczne z zobowiązaniem dostarczenia fotografii w formacie umożliwiającym wydruk wysokiej jakości w formacie A3.

9. W pierwszej rundzie konkursu zostaną przyznane następujące nagrody: + książka "Radość fotografowania";

lampa błyskowa Sigma EF 500 DG Super + Lumiquest SoftBox;

4-miesięczny Kurs Fotografii Akademii Fotografii]] Natomiast na zdobywcę Grand Prix wyłonionego po zakończeniu czwartego etapu czekają nagrody w postaci: + lampa błyskowa Nikon SB-800;

pakietu wydruków na wystawę ufundowanych przez firmę HP;

Adobe Photoshop CS3;

2-letnie stypendium w Akademii Fotografii (Warszawa lub Kraków)] Jury zastrzega sobie prawo do innego podziału nagród.

Terminarz konkursu Człowiek 30.07 - 20.08.2007

termin ogłoszenia wyników: 21 - 30.08.2007;

II runda: Z bliska 21.08 - 11.09.2007

termin ogłoszenia wyników: 12 - 21.09.2007;

III runda: Podróżnik 12.09 - 1.10.2007

termin ogłoszenia wyników: 2.10 - 13.10.2007;

IV runda: Manipulacje 2.10 - 23.10.2007

termin ogłoszenia wyników: 24.10- 31.10.2007] Ściągnij pełny regulamin "Czteroboju fotograficznego".

Organizatorem konkursu jest firma Sun House Media, wydawca Fotopolis.pl.

Sponsorzy: Nikon, Sigma Pro Centrum, HP, Adobe, Akademia Fotografii, Wacom, Lowepro, Giotto, internetowy sklep pstryk.pl.

Patroni medialni: magazyn PSD i Voyage.

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Galerie
Urban Photo Awards 2024 rozstrzygnięty. Polak wśród zwycięzców!
Urban Photo Awards 2024 rozstrzygnięty. Polak wśród zwycięzców!
Rozstrzygnięto konkurs fotografii miejskiej Urban Photo Awards 2024. Wśród nagrodzonych z całego świata Krzysztof Bednarski zwycięża serią zdjęć z Meksyku.
14
Nikon's Small World 2024 - małe jest piękne. Polacy wśród zwycięzców
Nikon's Small World 2024 - małe jest piękne. Polacy wśród zwycięzców
Za nami 50. edycja konkursu fotograficznego nagradzającego najlepsze zdjęcia wykonane… pod mikroskopem. Finałowa galeria to jak zwykle zachwycający przekrój abstrakcyjnych kadrów,...
12
Janusz Jurek: "Nie lubię, kiedy ktoś mówi o mojej fotografii, że jest ładna"
Janusz Jurek: "Nie lubię, kiedy ktoś mówi o mojej fotografii, że jest ładna"
Często szuka tematów do zdjęć wyszukując wydarzenia w okolicy, które angażują lokalną społeczność. Im bardziej niszowe i mniej komercyjne, tym według niego lepsze. 
30
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)