Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
84%
Fujinon XF 23 mm f/2 R to przede wszystkim zaawansowana optyka, szybki autofokus oraz uszczelniony i bardzo kompaktowy korpus. Sprawdziliśmy, czy nowa stałka Fujifilm ma szansę podbić serca zaawansowanych fotografów.
Firma Fujifilm po raz kolejny udowodniła, że zna się na swoim fachu. Nowy Fujinon XF 23 mm f/2 R WR to świetnie zaprojektowany obiektyw, który bez problemu powinien przekonać do siebie niejednego fotografa - przede wszystkim miłośnika street’a i dokumentu.
Otrzymujemy bowiem bardzo lekką, kompaktową i solidną metalową konstrukcję, która dzięki dodatkowym uszczelnieniom została stworzona, by przetrwać naprawdę wiele. Do tego wszystkiego dochodzi ponadczasowy design, który sprawia że obok stałki nie da się przejść z obojętnością. Słowem, wykonanie stoi na najwyższym poziomie. Jednak do pełni szczęścia zabrakło jedynie umieszczenia na tubusie skali odległości hiperfokalnej. Z nią obiektyw byłby wręcz idealnym narzędziem do fotografii ulicznej.
Fujinon gwarantuje wyśmienity kontrast i wyrazistość, odpowiednie nasycenie barw oraz ogólną plastykę zdjęć. Choć w tym miejscu warto zaznaczyć, że delikatnie zbyt agresywne bokeh nie każdemu się spodoba. Pochwalić należy także wyjątkowo wyrównaną rozdzielczość obrazu, odpowiednią pracę w warunkach kontrastowego oświetlenia, jak również dobre korygowanie aberracji oraz dystorsji. I gdyby nie dosyć wyraźnie zauważalna winieta, śmiało moglibyśmy powiedzieć, że nowy Fujinon to niemal perfekcyjny układ optyczny. Nie zapominamy też o systemie autofokusa, który okazał się prawdziwą wisienką na torcie. Obiektyw przeostrza natychmiastowo i bardzo precyzyjnie.
Fujifilm Fujinon XF 23 mm f/2 R WR nie jest wolny od drobnych wad. Niemniej jednak - pomimo kilku wpadek - to i tak bardzo udana konstrukcja, na którą czekało wielu użytkowników systemu X. Co więcej, obiektyw da im sporo radości - a czy nie o to głównie chodzi w fotografii?
Podsumowanie
+ bardzo dobra jakość wykonania
+ stylowy i elegancki design
+ kompaktowy i uszczelniony tubus
+ wygodne pierścienie przysłony i ustawiania ostrości
+ szybki, cichy i precyzyjny autofokus
+ dobra rozdzielczość obrazu
+ dobrze skorygowane aberracja i dystorsja
+ odpowiednia praca pod ostre światło
- brak skali odległości hiperfokalnej
- agresywne bokeh i mało plastyczne rozmycia nieostrości
- duża winieta widoczna na szeroko otwartej przysłonie f/2
84%