Podsumowanie

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

78%

Nowy Samyang AF 50 mm f/1.4 FE to nie tylko pierwszy w historii firmy obiektyw wyposażony w silnik AF, ale też konstrukcja, która w systemie Sony ma wyznaczać zupełnie nowe standardy. Przekonajcie się, czy tak jest naprawdę.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Lipiec 2016
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Podsumowanie

Samyang zadebiutował w zupełnie nowym dla siebie segmencie obiektywów z systemem automatycznego ustawiania ostrości. Nowy model AF 50 mm f/1.4 FE to bardzo jasny standard dedykowany do pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony. Naszym zdaniem to udana premiera firmy – stałka z pewnością znajdzie wielu zwolenników wśród bardziej wymagających fotografów.

Prawdziwą zaletą obiektywu koreańskiego producenta jest niemal doskonały układ optyczny. Rozdzielczość obrazu stoi na bardzo wysokim poziomie. Zdjęcia wykonane na f/1.4 są ostre w całej rozpiętości kadru. Niemniej jednak delikatne przymknięcie przysłony sprawi, że stałka przeobraża się w prawdziwą żyletę. Do tego dochodzi bardzo dobre korygowanie dystorsji i winiety. Również praca w mocnym oświetleniu nie stanowi problemu. Niestety najsłabszym punktem okazała się wyraźna aberracja, która występuje na każdej z przysłon. Naprawdę nie trzeba wkładać dużo wysiłku, by na zdjęciu zauważyć kolorowe przebarwienia kontrastowych fragmentów kadru. Musimy przyznać, że było to dla nas spore rozczarowanie.

Zobacz wszystkie zdjęcia (4)

Samyang to pierwsze szkło w historii firmy wyposażone w autofokus. Jak na debiut w tej dziedzinie obiektyw poradził sobie całkiem dobrze. AF jest precyzyjny, jednak nie aż tak szybki jak moglibyśmy tego oczekiwać. Choć trzeba przyznać, że podobne czasy przeostrzania (0.5 sekundy) notowały także dużo droższe konstrukcje bardziej doświadczonych producentów. Obiektyw należy także pochwalić pod kątem wykonania. Metalowy tubus i minimalistyczny design sprawiają, że konstrukcja jest nie tylko wytrzymała, ale i ładna. Niestety zabrakło uszczelnień, które zwiększyłyby ochronę wnętrza konstrukcji. Tak będzie trzeba uważać podczas pracy w nieco bardziej wymagających warunkach.

Samyang nie jest wolny od wad, jednak zapewnia fantastyczną plastykę obrazu oraz świetny stosunek jakości do ceny. Dzięki temu dla użytkowników pełnoklatkowych bezlusterkowców Sony może okazać się kuszącą propozycją. 

Podsumowanie

+ bardzo dobra jakość wykonania
+ minimalistyczny i stylowy design
+ precyzyjny autofokus
+ bardzo dobra rozdzielczość obrazu
+ dobre korygowanie winiety
+ brak zauważalnych zniekształceń obrazu
+ dobra praca w kontrastowym oświetleniu
+ niewygórowana cena

- brak uszczelnień
- wolny autofokus
- delikatne rozmycie na f/1.4
- bardzo duża aberracja

Oceny szczegółowe
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Ocena ogólna

78%

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 90 mm f/2.8 Di III Macro VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 90 mm f/2.8 Di III Macro VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po 8 latach Tamron powraca do tematu profesjonalnej portretówki makro. Nowy Tamron 90 mm f/2.8 Di III Macro VXD oferować ma doskonałą optykę i wysoką kulturę pracy w bardzo atrakcyjnej...
11
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)