Ustawianie ostrości

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
8
Budowa:
8
Marka:
Samyang
Nasza ocena:

78%

Nowy Samyang AF 50 mm f/1.4 FE to nie tylko pierwszy w historii firmy obiektyw wyposażony w silnik AF, ale też konstrukcja, która w systemie Sony ma wyznaczać zupełnie nowe standardy. Przekonajcie się, czy tak jest naprawdę.

Autor: Michał Chrzanowski

29 Lipiec 2016
Artykuł na: 23-28 minut
Spis treści

Ustawianie ostrości

Bez wątpienia obiektyw Samyang AF 50 mm f/1.4 FE możemy już nazwać wyjątkowym i unikalnym. To pierwsza w 40-letniej historii firmy konstrukcja z system automatycznego ustawiania ostrości. Do tej pory to rozwiązanie było niespotykane w obiektywach producenta, który w 2016 roku postanowił zaistnieć w nowym dla siebie segmencie.

Obiektyw został wyposażony w system wewnętrznego ogniskowania, który polega na przesuwaniu mniejszych soczewek środkowych i tylnych bez przesuwania większych soczewek umieszczonych z przodu. Dzięki temu będziemy w stanie przymocować różnego rodzaju filtry o średnicy 67 mm.

Po zamocowaniu Samyanga do aparatu Sony A7R II otrzymaliśmy tandem, który zapewnia solidny i płynnie działający mechanizm autofokusa. O ile jego precyzja nie budzi wątpliwości, o tyle nie możemy tego samego powiedzieć o szybkości AF. Przeostrzanie przez cały zakres trwa około 0.5 sekundy, co jest dosyć średnim wynikiem jak na 50 mm konstrukcję. Warto jednak zaznaczyć, że to pierwszy w dziejach firmy obiektyw oparty na systemie autofokusa. Pozostawia to więc spore pole do przyszłych usprawnień.

Dzięki szerokiemu pierścieniowi, na który naniesiono wyczuwalne rowkowania, będziemy również w stanie manualnie wyostrzyć obraz. Co więcej, w połączeniu z możliwością podglądu ostrzenia dostępnego w aparatach z serii A7 otrzymamy zestaw, którym precyzyjnie wyostrzymy nawet najdrobniejszy szczegół, co może okazać się pomocne w fotografowaniu z bliższej odległości - minimalny dystans ostrzenia to 45 cm.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Tamron 90 mm f/2.8 Di III Macro VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Tamron 90 mm f/2.8 Di III Macro VXD - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po 8 latach Tamron powraca do tematu profesjonalnej portretówki makro. Nowy Tamron 90 mm f/2.8 Di III Macro VXD oferować ma doskonałą optykę i wysoką kulturę pracy w bardzo atrakcyjnej...
11
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)