Aberracja chromatyczna

Zeiss Touit 32 mm f/1.8 to standardowy obiektyw do systemu Sony NEX i Fujifilm X, dający ekwiwalent 48 mm dla małego obrazka. Przekonajcie się, jak wypadł w naszym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

27 Czerwiec 2013
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

9. Aberracja chromatyczna

Na osi poziomej umieściliśmy przysłony, na osi pionowej podane są piksele.

Jak widać na powyższym wykresie średnia aberracja chromatyczna w obiektywie Zeiss Touit 32 mm f/1.8 jest dobrze skorygowana i oscyluje na poziomie 0.3-0.4 piksela. Według naszych standardów jest to bardzo dobry wynik. Maksymalne wartości są jednak nieco wyższe (dla przesłon f/16 i f/22 zanotowaliśmy 0.6 piksela). Na odbitce w formacie 20x30 cm aberracja chromatyczna będzie widoczna tylko dla wprawnego oka.

rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/2.8
rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/2.8
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
24
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Sony FE 85 mm f/1.4 GM II - test obiektywu
Nowa portretówka Sony to pierwsza stałka ze zaktualizowanej serii GM II. Otrzymujemy m.in. udoskonaloną, lżejszą konstrukcję, nowy silnik AF i jeszcze bardziej wyżyłowaną optykę. Czy...
37
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)