Panasonic Lumix G 14mm f/2.5 ASPH - Rozdzielczość RAW

Panasonic Lumix G 14mm f/2.5 ASPH to szerokokątny obiektyw typu "pancake" zaprojektowany do systemu Mikro Cztery Trzecie. Przekonajcie się jak wypadł w naszym redakcyjnym teście.

Autor: Marcin Grabowiecki

2 Luty 2013
Artykuł na: 9-16 minut
Spis treści

Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr.

Granicą przyzwoitości dla obiektywów Mikro Cztery Trzecie podpiętych do aparatu z 16-megapikselową matrycą jest 21 lp/mm, według standardów DxO.

Na wykresie obserwujemy, że Lumix G 14mm f/2.5 ASPH oferuje bardzo dobre rezultaty w centrum kadru już od przysłony f/2.8 (uzyskując 31.07 lp/mm) i utrzymuje tą jakość do f/8 (31.41 lp/mm). Największą rozdzielczość w centrum kadru uzyskujemy na f/4 i f/5.6 (33.11 lp/mm).

Znacznie gorzej prezentuje się jakość obrazu na brzegu kadru. Najlepsze rezultaty osiągamy w tym przypadku na f/8 (21.93 lp/mm). Jakość obrazu wyraźnie obniża się po przekroczeniu f/11 w centrum i na brzegach.

Wykres dotyczy funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały znormalizowane do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Viltrox AF 135 mm f/1.8 LAB - test obiektywu
Viltrox AF 135 mm f/1.8 LAB - test obiektywu
Pierwszy obiektyw Viltroxa z profesjonalnej serii LAB obiecuje dostarczać ponadprzeciętnych rezultatów za ułamek ceny konkurentów. Sprawdziliśmy jak nowa portretówka Viltrox AF 135 mm...
28
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 - test obiektywu
Nikon Nikkor Z 50 mm f/1.4 - test obiektywu
To najtańsza dziś systemowa pięćdziesiątka o jasności f/1.4. Jest przy tym lekka, kompaktowa, a nawet uszczelniona. W tej konstrukcji Nikon musiał jednak pójść na kompromis. Jak duży?...
21
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II - zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II - zdjęcia przykładowe
OM System M.Zuiko Digital 25 mm f/1.8 II to odpowiednik klasycznej “pięćdziesiątki”. Ta paczka przykładowych sampli pozwoli Wam ocenić jakość zdjęć z nowego obiektywu.
15
Powiązane artykuły