Olympus M.Zuiko Digital ED 75mm f/1.8 - Aberracja chromatyczna

Olympus M.Zuiko Digital ED 75mm f/1.8 to kolejne szkło premium w ofercie japońskiego producenta dedykowane do systemu Mikro Cztery Trzecie. Tym razem mamy do czynienia z jasną "portretówką", która po przeliczeniu ogniskowej dla małego obrazka daje 150mm przy świetle f/1.8.

Autor: Marcin Falana

3 Sierpień 2012
Artykuł na: 9-16 minut
Spis treści

Aberracja w obiektywie M.Zuiko Digital ED 75mm f/1.8 jest bardzo dobrze skorygowana już od maksymalnego otworu, na którym notuje maksymalnie 0,3 piksela. Przez resztę zakresu przysłon jest na poziomie 0,1-0,2 piksela. Na odbitce 20x30 cm aberracja będzie niewidoczna.

wykres przedstawiający średnią oraz maksymalną aberrację chromatyczną na kadrze w pikselach
rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/1.8
rozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/1.8
rozłożenie aberracji chromatycznej na pikselach przy przysłonie f/5.6
ozłożenie aberracji chromatycznej na odbitce 20x30 cm przy przysłonie f/5.6
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss Otus ML 50 mm f/1.4 i Otus ML 85 mm f/1.4 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Zeiss powraca na rynek optyki systemowej z dwiema stałkami ze znanej i cenionej serii Otus. Nowy standard i portretówka debiutują z mocowaniem dla bezlusterkowców Canon, Nikon i Sony. Podczas...
19
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 400-800 mm f/6.3-8 G OSS - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Pierwszy na rynku pełnoklatkowy telezoom 400-800 mm ma być odpowiedzią na potrzeby fotografów przyrody, a zwłaszcza „ptasiarzy”. Czy jednak okaże się bardziej praktyczny od...
4
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony FE 16 mm f/1.8 G - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa szerokokątna stałka z serii G celuje w idealny balans pomiędzy modelami 14 mm f/1.8 i 20 mm f/1.8, oferując wysokiej jakości optykę w bardzo kompaktowej obudowie z przystępną...
11
Powiązane artykuły