Nikon D90 - Specyfikacja

Jako jedni z pierwszych na świecie mamy przyjemność opublikować test najnowszej lustrzanki cyfrowej Nikon D90. Nikon konsekwentnie odświeża linię swoich lustrzanek. Po wprowadzeniu modeli D60 i D700 przyszedł czas na następce bardzo popularnego modelu D80, który jest już na rynku od dwóch lat. Nikon D90 jest aparatem skierowanym do wymagających amatorów, który otwiera użytkownikowi drogę do poważniejszego zajęcia się fotografią. D90 ma wszystko co powinna mieć lustrzanka plus nagrywanie filmów w jakości HD.

Autor: Marcin Falana

27 Sierpień 2008
Artykuł na: 29-37 minut
Spis treści

 

Nazwa Nikon D90
Typ aparat systemowy
Efektywna rozdzielczość 12,3 Mp
Sensor
  • CMOS, 23,6 x 15,8 mm (format DX)
  • przelicznik x1,5
  • całkowita liczba pikseli: 13,1 megapikseli
  • 12,3 megapikseli efektywnych
  • wbudowany system czyszczenia matrycy
Pamięć SD/SDHC
Rozdzielczość
  • 4288 x 2848 (L)
  • 3216 x 2136 (M)
  • 2144 x 1424 (S)
Formaty zapisu obrazu
  • NEF
  • TIFF (RGB)
  • JPEG: Exif 2.21, zgodny ze standardami DCF 2.0 i DPOF
Poziom kompresji b.d.
Jakość kompresji b.d.
Stabilizacja obrazu w wybranych obiektywach
Zoom cyfrowy n.d.
Przysłona samopowracająca, z przyciskiem podglądu głębi ostrości
Migawka
  • sterowana elektromagnetycznie, szczelinowa o pionowym przebiegu
  • 30 s - 1/4000 s i czas B
Tryby ekspozycji {LST|u|[P] automatyka programowa (możliwa fleksja programu);[S] automatyczna preselekcja czasu;[A] automatyczna preselekcja przysłony;[M] Manualny}
Pomiar światła system pomiaru TTL przy całkowicie otwartej przysłonie z wykorzystaniem 420-pikseowego czujnika RGB
Blokada ekspozycji zmierzona wartość ekspozycji jest blokowana przez naciśnięcie przycisku AE-L/AF-L
Metody pomiaru ostrości
  • system wykrywania ostrości TTL przy użyciu modułu Nikon Multi-CAM 1000
  • 11 pól
  • autofokus oparty o zasadę detekcji kontrastu w trybie Live View
  • możliwość uruchomienia Detekcji Twarzy w trybie Live View
Tryby pracy autofocusa {LST|u|pojedynczy AF [S];ciągły AF [C];manualny [M];śledzenie ostrości włączane automatycznie w trybie pojedynczego AF [S] lub ciągłego AF [C]}
Manual focus tak, włączany na korpusie aparatu lub obiektywu
Blokada ostrości po naciśnięciu spustu do połowy, definiowalny przycisk na obudowie
Podgląd głębi tak, przycisk na obudowie
Czułość
  • skok 1/3, 1/2 lub 1 EV
  • ISO 200
  • ISO 400
  • ISO 800
  • ISO 1600
  • ISO 3200
  • Lo: ISO 100
  • HI1: ISO 6400
Balans bieli
  • automatyczny
  • 7 trybów predefiniowanych z ręcznym dostrajaniem
  • ręczny
  • ustawienie temperatury barwowej (w skali Kelvina, 2500-10000 Kelvinów, 31 ustawień)
  • braketing balansu bieli (od 2 do 9 klatek z krokiem co 10, 20, 30 MIRED)
Efekty
  • Standard
  • Neutral
  • Vivid
  • zdjęcia czarno-białe
Korekta obrazu
  • ostrość (automatyczna lub ręczna - 7 poziomów)
  • kontrast (automatyczny, ręczny - 5 poziomów, wprowadzanie własnej krzywej tonalnej)
  • jasność (ręczna - 3 poziomy)
  • nasycenie (automatyczne lub ręczne - 5 poziomów)
  • kolor (ręczny - 5 poziomów
Zdjęcia seryjne 4,5 kl/s
Rejestracja filmu
  • 1280 x 720/24 kl./s
  • 640 x 424/24 kl./s
  • 320 x 216/24 kl./s
  • AVI
  • Motion-JPEG
  • dźwięk monofoniczny
Monitor LCD
  • przekątna 3 cale
  • 920 tys. punktów
  • kąt widzenia 170°
  • niskotemperaturowy, polisilikonowy ekran LCD w technologii TFT
  • możliwość regulowania jasności wyświetlacza
Lampa błyskowa
  • wbudowana typu pop-up, liczba przewodnia około 17 dla ISO 200 (18 w trybie manualnym), odpowiednik ISO 100 - około 12 (13 w trybie manualnym)
  • zewnętrzna: dedykowa gorąca stopka
  • zaawansowane sterowanie i-TTL (z informacją o temperaturze barwowej) dla lamp SB-800/SB-600
  • tryb D-TTL dla lamp SB-80DX/50DX
  • tryb manualny
Kontrola błysku
  • synchronizacja na przednią kurtynę migawki (tryb normalny)
  • redukcja efektu czerwonych oczu
  • redukcja efektu czerwonych oczu przy długich czasach ekspozycji
  • synchronizacja z długimi czasami ekspozycji
  • synchronizacja na tylną kurtynę migawki
  • sterowanie grupami lamp przy wykorzystaniu lamp i-TTL
Stopka akcesoriów tak, dedykowana
Matówka
  • typu B
  • przejrzysta matówka BrightView Clear Matte Screen II z polami ustawiania ostrości
Lustro automatyczne, powracające do pozycji wyjściowej
Wizjer
  • optyczny z pryzmatem
  • wbudowana korekcja dioptrażu (od -2 do +1 dptr.)
  • pokrycie kadru w wizjerze: ok 96%
  • powiększenie: około 0,94x z obiektywem 50 mm F/1.4
Informacja w wizjerze b.d.
Informacja LCD b.d.
Notka dźwiękowa b.d.
Tryby odtwarzania
  • pojedyncze zdjęcie
  • miniatury (4, 9 lub 72)
  • widok kalendarzowy
  • slideshow z muzyką i efektami przejść
  • histogram RGB
  • wartości naświetlania
  • zaznaczenie obszarów prześwietlonych
Samowyzwalacz
  • sterowany elektronicznie
  • opóźnienie: od 2 do 20 s
Złącza
  • USB 2.0 (Hi-Speed) (złącze Mini-B)
  • wyjście video HDMI (wersja 1.3a, Typ łącza C)
Pilot opcjonalny
Zasilanie
  • akumulator litowo-jonowy EN-EL3e
  • opocjonalny wielofunkcyjny pojemnik na baterie MB-D80
Wydajność zasilania (zdjęcia) 850 zdjęć
Gwint statywu tak, 1/4 cala
Wymiary 132 x 103 x 77 mm
Waga 620 g
Oprogramowanie b.d.
Ocena w teście DIWA 66 % (5)
Test Fotopolis 7816
Spis treści
Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
27
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
35
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
44
Powiązane artykuły