Aparaty
Wysyp zimowych promocji Fujifilm - aparaty z rabatem do 1075 zł
Marzena Kolarz (1979) studiuje fotografię w Poznaniu na Wydziale Komunikacji Multimedialnej ASP (Uzupełniające Studia Magisterskie). Na codzień pracuje jako wykładowca w Krakowskich Szkołach Artystycznych, gdzie prowadzi zajęcia z Fotografii Reklamowej, Portretu i Emulsji. Kolarz brała udział w kilku wystawach i pokazach, m.in. w II Ogólnopolskim Festiwalu Fotografii Otworkowej. W fotografii interesuje ją niemal każda dziedzina i każda technika. Jak mówi Nawet z małego wątku można utkać długą historię...
"Maski" to bliskie autorce osoby fotografowane kamerą otworkową, na polaroidzie. Fakt powstania portretu za pomocą tylko małego pudełka, był dla nich pewną formą magii. Marzena Kolarz wybrała polaroid, ponieważ chciała aby były to fotografie kolorowe dające możliwość wykorzystania całej płaszczyzny obrazu, no i co bardzo lubi, natychmiastowe jego wywołanie.Wszystkie portrety powstawały przy świetle dziennym, przy oknie, w bardzo rozproszonym, miękkim świetle. Na początku działała intuicyjnie, liczył się dla niej tylko obraz, jaki powstawał. Z czasem zaczął się liczyć cały proces powstania fotografii. Poszukiwanie i walka z materią, sprawiała jej wielką przyjemność. A wspaniałe efekty tych zmagań możemy zobaczyć na wystawie.
Marta Adamczak (1979) - Absolwentka fotografii na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu oraz Wielkopolskiej Szkoły Fotografii. Wystawy: 2005: Stary Browar - Poznań; Bałtycka Galeria Sztuki - Koszalin; wystawa w ramach II Ogólnopolskiego Festiwalu Fotografii Otworkowej. Marta Adamczyk mieszka w Koszalinie.
W poszukiwaniu siebie to cykl autoportretów zrealizowanych kamerą otworkową.
Jak napisała autorka: Pokazuję siebie, chcę się odrzeć ze wszystkiego, pokazać swoją cielesność taką jaka jest, bez żadnych sztuczek, ukrywania czegokolwiek, montażu, retuszu.
Docieram (jako artysta) do punktu, w którym jedynym sensem jest fotografia mnie samej.
Fotografie - moje poszukiwanie siebie, tożsamości, tożsamości kobiety, artysty, kochanki.
Fotografie - moje oczyszczenie, przełamanie tabu, przekroczenie niedostępnych obszarów cielesności, wizualnej strony mojego ja, pełnego lęku, obaw, kompleksów.
Fotografie te pomagają mi w zrozumieniu siebie i swojej drogi, drogi jaką wybrałam jako artysta, kobieta; już wiem, że moja sztuka bierze się z samego środka mnie i że to ja jestem głównym tematem problemów poruszanych w moich fotografiach.
Edyta Wypierowska ukończyła studia na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (Wydział Komunikacji Multimedialnej, kierunek Fotografia) (dyplom magisterski w Pracowni Fotografii Intermedialnej ad. Krzysztofa J. Baranowski). Jej fotografie publikowane były w Fotografii (nr.14, 2004)], Pinhole Journal (nr.20#2, 2004, USA)] oraz w Odwzajemnionych spojrzeniach Zbigniewa Tomaszczuka (Typoscript 2004, Wrocław). Prace Edyty Wypierowskiej znajdują się w zbiorach Muzeum Narodowego w Gdańsku.
"Still Lifes I" to fotograficzne stadium owoców i warzyw, pomiędzy dojrzałością a zepsuciem. Pierwsze z fotografii powstały z fascynacji pracami Augusta Kotzscha, który w 1870 r. zrealizował cykl martwych natur. Były to fotografie przedstawiające owoce i warzywa o dziwnych, monstrualnych kształtach. Kontakt z jego twórczością stał się dla autorki impulsem do realizacji martwych natur, gdzie słowo "martwych" zaczyna nabierać podwójnego znaczenia.
"Still Lifes II" podobnie jak w Still Lifes I, fotografie wykonane za pomocą camery obscura, to symoliczny związek z czasem i przestrzenią. Tym razem autorka wykorzystuje symbol szachownicy, w której zamknięta jest dualność losu, przypadku i przeznaczenia. Szachownica jest dla niej pewnego rodzaju sceną, gdzie główną rolę odgrywają jej emocje.
Wystawa Klubu Fotograficznego FORMAT oraz
Marzena Kolarz Maski
Marta Adamczak W poszukiwaniu siebie
Edyta Wypierowska Still Life I i Still Life II
Wystawa czynna do 31.01.2008
GALERIA KLUBU ENERGETYKA
ul. Podmiejska 1, Rybnik