„IFF wciąż się rozwija, a już w przyszłym roku będzie obchodzić 10-lecie. Dlatego szukamy osoby, która pozostając wierna misji IFF, z odwagą i własną wizją programową wprowadzi IFF w kolejną dekadę działalności” - zachęcają organizatorzy. Zgłoszenia można składać do 2 marca 2025.
Ruszył konkurs na kandydata / kandydatkę na stanowisko prezesa / prezeski Fundacji Instytut Fotografii Fort.
Warunkiem przystąpienia do konkursu jest spełnienie następujących kryteriów:
- minimum 3-letni staż pracy w instytucjach kultury, organizacjach pozarządowych lub prywatnych podmiotach gospodarczych działających w obszarze kultury, w tym 2-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym w ww. podmiotach;
- biegła znajomość języka angielskiego poświadczona certyfikatem lub oświadczeniem kandydata / kandydatki;
- znajomość przepisów prawa z zakresu funkcjonowania i finansowania prywatnych podmiotów kultury oraz ogólna znajomość zagadnień związanych z funkcjonowaniem fundacji, stowarzyszeń i działalności pożytku publicznego;
- doświadczenie z zakresu prezentacji sztuk wizualnych ze szczególnym uwzględnieniem fotografii, w tym działalności wystawienniczej, kuratorskiej oraz orientacja w kwestiach dotyczących instytucji i środowisk działających w obszarze fotografii;
- korzystanie z pełni praw publicznych i posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych, niekaralność za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- niepodleganie ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska członka zarządu w stowarzyszeniach i fundacjach;
- w przypadku cudzoziemców lub obywateli polskich na stałe mieszkających za granicą – biegła znajomość języka polskiego;
- złożenie w terminie kompletu dokumentów wymienionych w pt. II. w pełnym Ogłoszeniu o konkursie (załącznik Ogłoszenie konkursu na stanowisko prezesa / prezeski Fundacji IFF)
Główny zakres zadań prezesa / prezeski Fundacji Instytut Fotografii Fort:
- wypracowanie i wdrażanie spójnej wizji programowej;
- zarządzanie całokształtem działalności Fundacji Instytut Fotografii Fort;
- odpowiedzialność za prawidłowe funkcjonowanie Galerii i Czytelni działających w ramach Fundacji Instytut Fotografii Fort;
- racjonalne i efektywne gospodarowanie środkami finansowymi i materialnymi;
- dbałość o wizerunek Fundacji Instytut Fotografii Fort oraz właściwe reprezentowanie na zewnątrz;
- przygotowanie i realizacja założeń budżetowych;
- pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania, w tym z dotacji publicznych, ministerialnych, unijnych oraz od sponsorów;
- prowadzenie działalności gospodarczej Fundacji;
- przygotowanie rocznych sprawozdań merytorycznych z działalności Fundacji;
- nadzór i koordynacja produkcji wystaw oraz wydarzeń edukacyjnych;
- systematyczne starania o powiększanie zbiorów czytelni;
- nadzór i koordynacja wykonania programu merytorycznego i planów finansowych;
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy pracowników Fundacji Instytut Fotografii Fort.
IFF oferuje:
- stabilne zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę;
- stałe wynagrodzenie - do ustalenia z kandydatem / kandydatką. Propozycja wynagrodzenia do wypełnienia w kwestionariuszu osobowy (załącznik nr 1 do Ogłoszenia);
- niezależne, decyzyjne stanowisko;
- możliwość realizowania swojej wizji i programu merytorycznego;
- wsparcie od osób reprezentujących Fundatora Fundacji oraz od Rady Fundacji Instytutu Fotografii Fort;
- możliwość rozwoju zawodowego i ciągłego podnoszenia swoich kompetencji;
- swobodną atmosferę;
- elastyczne godziny pracy;
- elastyczne urlopy;
- udział w szkoleniach i wyjazdach;
- bezpłatny parking;
- pracę w pięknym, pełnym zieleni Forcie Mokotów w Warszawie, zdała od zgiełku miasta;
- służbowy telefon;
- możliwość zabierania psa do pracy.
Terminy, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
wniosek wraz z załącznikami należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem KONKURS - FUNDACJA INSTYTUT FOTOGRAFII FORT „NIE OTWIERAĆ” na adres: Fundacja Instytut Fotografii Fort, ul. Władysława Szpilmana 6, budynek 4, 02-634 Warszawa, w godzinach funkcjonowania galerii lub wcześniejszym umówieniu telefonicznym; lub należy wysłać na adres mailowy: biuro@fiff.org.pl z tytułem: KONKURS - FUNDACJA INSTYTUT FOTOGRAFII FORT w terminie do dnia 2 marca 2025 r. do godz. 15:00;
informacje o konkursie znajdują się na stronie Fundacji Instytutu Fotografii Fort, dodatkowych informacji udziela aktualna Prezeska Fundacji - Julia Pietrzak-Szczudło, tel. 609 106 901 lub e-mail: biuro@fiff.org.pl;
rozpatrzenie wniosków przez komisję nastąpi nie później niż w ciągu 7 dni od ostatniego dnia składania ofert kandydatów / kandydatek;
kandydaci / kandydatki, którzy spełnią wymagania formalne tym samym zakwalifikują się do dalszego postępowania zostaną zaproszeni na rozmowy indywidualne, a o terminie rozmowy kwalifikacyjnej zostaną poinformowani telefonicznie lub mailowo. Przewidywany termin rozmów z kandydatami / kandydatkami ustala się na 11-12 marca 2025 r.
Terminy postępowania konkursowego
Postępowanie konkursowe rozpoczyna się z dniem wejścia w życie niniejszego Ogłoszenia;
Przewidywany termin zakończenia postępowania konkursowego ustala się na dzień 14 marca 2025 r.
Załączniki:
Więcej informacji na stronie fiff.org.pl