Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Targi Press Photo Expo 2015 były druga edycją imprezy skierowanej do fotografów, dziennikarzy i wszystkich tych, którzy zawodowo związani są z fotografią. Mimo tego, że targi odbywały się w poniedziałek, a pogoda nie rozpieszczała, w hali Torwaru pojawiło się całkiem dużo osób. Główną atrakcją imprezy były stoiska producentów, na których goście mogli zapoznać się z najnowszym sprzętem na rynku i zasięgnąć informacji odnośnie najbliższych planów firm. Swoje stoiska zaprezentowali między innymi Canon (wraz z Canon Professional Services), Nikon (razem z Nikon Professional Services), Sony, Epson, Sigma, Medikon (dystrybutor marki Fomei), Marumi, Blackrapid, Mindshift Gear, Think Tank i Power Media SA.
Największą popularnością cieszyły się stoiska czołowych producentów sprzętu fotograficznego. W miejscu, w którym prezentowane były produkty Sony cały czas gromadził się niewielki tłum, prawdopodobnie za sprawą możliwości obejrzenia aparatu Sony A7 II, który dopiero co pojawił się na polskim rynku. Ponadto zwiedzającym udostępniona zostało większość aparatów i obiektywów z katalogu producenta. Dobrą informacją dla fanów sportów ekstremalnych będzie to, że nowe Action Camy zaprezentowane podczas targów CES 2015, trafią do sprzedaży w Polsce bez opóźnień względem rynków zagranicznych.
Dużym zainteresowaniem cieszyły się również punkty serwisowe firm Canon i Nikon, w których odwiedzający mogli za darmo wyczyścić swój profesjonalny sprzęt w ramach usługi “Check & Clean”. Kolejka nie malała, a serwisanci mieli ciągle pełne ręce roboty. Ponadto na stoisku Canona mogliśmy zaznajomić się z najnowszymi obiektywami i aparatami skierowanymi do profesjonalnego odbiorcy.
Pod tym względem stoisko Nikona wyglądało dość ubogo, jednak firma postanowiła skupić się na promocji zaprezentowanego przy okazji targów CES 2015 obiektywu Nikon Nikkor 300 mm f/4e PF ED VR, w którego budowie wykorzystano soczewki Fresnela znacznie zmniejszając tym samym wymiary obiektywu. Na stoisku mogliśmy wziąć do rąk jedyny w Polsce, przedprodukcyjny model obiektywu. Kompaktowe wymiary i niewielka waga naprawdę robią wrażenie, a sama konstrukcja sprawia wrażenie solidnej. Nie możemy się doczekać aż obiektyw trafi do naszej redakcji abyśmy mogli go przetestować.
Ciekawie prezentował się również punkt Sigma Pro Centrum. Szeroki wybór obiektywów do sprawiał, że co i rusz przy stoisku pojawiali się goście chcący przetestować możliwości szkieł producenta. Na stoisku mogliśmy między innymi obejrzeć teleobiektyw Sigma 150-600mm f/5-6.3 DG OS HSM w wersji Sport. Przy okazji zapytaliśmy się przedstawiciela o rzekomą wadę produkcyjną występująca w modelach z mocowaniem do aparatów Nikon, przez którą producent miał chwilowo wstrzymać dostawy obiektywu. Okazuje się, że informacje o problemie były nieprawdziwe, a dystrybucja obiektywu przebiega normalnie.
Na stoisku firmy Think Tank mogliśmy zobaczyć całą gamę toreb, plecaków i pokrowców przeznaczonych do transportowania sprzętu fotograficznego. Przedstawiciele firmy bardzo chętnie służyli pomocą i udzielali szczegółowych informacji o produktach. Naszą uwagę przykuły plecaki z serii Mindshift Gear, które umożliwiają szybkie wypięcie i obkręcenie dolnego elementu przed siebie, dzięki czemu zyskujemy szybki dostęp do sprzętu bez konieczności odpinania plecaka.
Wśród pozostałych wystawców znaleźć mogliśmy między innymi firmę Epson, która prezentowała nowe drukarki i różne technologie wydruku, stoisko firmy ubezpieczeniowej Prymakowscy, na którym mogliśmy zasięgnąć informacji odnośnie ubezpieczenia sprzętu fotograficznego i filmowego, a także punkt firmy Power Media S.A oferującej kompleksowe usługi z zakresu archiwizacji materiałów wideo. Zgłodniałym uczestnikom egzotyczne specjały serwowali kucharze z Brasil On The Plate.
W czasie trwania targów, w oddzielnych salach konferencyjnych odbywały się konferencje firm oraz wykłady dotyczące różnych aspektów pracy fotografa. Dużym zainteresowaniem cieszyło się spotkanie z Iwoną Golonko dotyczące prowadzenia własnej działalności gospodarczej. Sporą publikę przyciągnął również wykład Wojciecha Orżewskiego o prawnych aspektach pracy fotografa. Gwoździem programu było spotkanie z Kai Pfaffenbachem - członkiem agencji prasowej Reuters. Fotograf opowiedział o swoich metodach działania i zdradził kilka szczegółów odnośnie charakterystyki pracy w jednej z największych agencji na świecie. Uczestnicy spotkania prześcigali się w zadawaniu pytań, na które fotograf chętnie odpowiadał.
Ponadto swoje prezentacje prowadziły firmy Canon, Epson, Fomei, Nikon, Sony i Power Media. Najciekawszych rzeczy mogliśmy dowiedzieć się na konferencji zorganizowanej przez firmy Nikon i Epson. Wiktor Sobolewski z firmy Nikon szczegółowo opowiedział o budowie i możliwościach nowego obiektywu Nikon Nikkor 300 mm f/4e PF ED VR, natomiast Szymon Aksienionek z firmy Medikon poprowadził ciekawy i przydatny wykład skupiający się na różnych technikach druku i zagadnieniu profili kolorystycznych.
W czasie targów odbyła się też loteria, w której nagrodami były produkty firm biorących udział w imprezie. Dodatkową atrakcją była wystawa zdjęć znanych osobistości wykonanych przez Krzysztofa Gierałtowskiego. Autor zdjęć był na miejscu i zapytany chętnie opowiadał o swojej pracy.
Cieszymy się, że tegoroczone targi Press Photo Expo mimo niesprzyjającej aury przyciągnęły tylu gości. Szczególnie spodobały się nam wykłady i mamy nadzieję że ta formuła będzie dalej się rozwijać, a w przyszłym roku w hali targowej zobaczymy więcej wystawców.