Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Wczoraj premierę miała najnowsza edycja kalendarza Fujifilm. W tym roku do 10. edycji kalendarza trafiły wybrane przez jury zdjęcia nadesłane przez użytkowników aparatów Fujifilm z Polski, Czech i Słowacji. Dochód ze sprzedaży wydawnictwa zostanie przekazany na cele charytatywne.
Już po raz dziesiąty firma Fujifilm wydaje kalendarz fotograficzny pod swoim patronatem. W tym roku formuła kalendarza była zupełnie inna. Jury złożone z fotografów i przedstawicieli mediów branżowych, w tym redaktora fotopolis.pl, wybrało dwanaście zdjęć spośród nadesłanych na konkurs. Warunkiem wzięcia udziału w konkursie było wykonanie zdjęcia aparatem Fujifilm. Zdjęcia mogli nadsyłać fotografujący z Polski, Czech i Słowacji. Najlepsze fotografie, które trafiły do kalendarza możecie zobaczyć w naszej galerii poniżej.
Warto wspomnieć, że cały dochód ze sprzedaży kalendarza będzie przeznaczony na cele charytatywne. Szczegóły publikujemy poniżej w oficjalnej informacji prasowej.
Premiera Kalendarza Fujifilm 2015
W piątek 12 grudnia w Warszawie odbyła się oficjalna premiera Kalendarza Fujifilm 2015. To już 10. edycja projektu Kalendarz Fujifilm. Pierwsze wydanie zostało opublikowane pod koniec 2005 roku. Tym razem forma kalendarza jest przełomowa. Firma oddaje projekt w ręce zwykłych miłośników fotografii.
W grudniu 2005 powstała sesja z udziałem modelek do Kalendarza Fujifilm na rok 2006. Przez kolejne lata z jednym wyjątkiem karty kalendarza stanowiły zdjęcia modelek wyłonionych z trwającego kilka miesięcy castingu. Jedynie kalendarz na rok 2013 stworzyły portrety dzieci z Indii i Nepalu autorstwa Szymona Szcześniaka i Marka Straszewskiego.
Tym razem kolejne strony Kalendarza to najlepsze zdjęcia wybrane w konkursie na najciekawszą fotografię o tematyce ulicznej wykonaną aparatem Fujifilm X. W jury wybierającym zwycięzców zasiedli przedstawiciele mediów, zaś przewodniczącymi byli fotografowie Tomasz Sikora i Tomasz Lazar.
Pomysł na zorganizowanie konkursu fotograficznego, przeprowadzonego w Polsce, w Czechach i na Słowacji, to wynik rosnącej popularności serii X. Kalendarz został więc przekazany w ręce użytkowników tych aparatów.
Zwycięzcami konkursu zostali:
Radosław Krzempek – styczeń – Fujifilm X100
Igor Pisuk – luty – Fujifilm X20
Paweł Kosicki – marzec – Fujifilm X-E1
Natalia Hlavickova – kwiecień – Fujifilm X100
Krzysztof Wójcik – maj – Fujifilm X100s
Milan Schirlo – czerwiec – Fujifilm X-E2
Zdenek Dvorak – lipiec – Fujifilm X-E1
Milos Lacika – sierpień – Fujifilm X100
Robert Cieślik – wrzesień – Fujifilm X-T1
Mirosław Żak – październik – Fujifilm X20
Piotr Kutolowski – listopad – Fujifilm X-E2
Marcin Kontraktewicz – grudzień – Fujifilm X-Pro1
Charytatywny charakter Kalendarza Fujifilm
Co roku sprzedaż kalendarza ma charaktery charytatywny. Przez ostatnie 9 lat firma Fujifilm dzięki projektowi Kalendarz zebrała ponad 300 tys. złotych na pomoc potrzebującym. W tym roku pieniądze ze sprzedaży kalendarza zostaną przekazane fundacji „A kogo?” Ewy Błaszczyk, która sfinansowała budowę kliniki Budzik dla dzieci po ciężkich urazach mózgu.
Jak wesprzeć fundację "A kogo?”, kupując kalendarz
Aby otrzymać kalendarz, należy przesłać potwierdzenie przelewu pieniędzy na konto fundacji „A kogo?” (http://www.akogo.pl/przelew.php) pod adres mailowy informacje@fujifilm.pl. W tytule maila należy napisać „A kogo?”. Po zweryfikowaniu potwierdzenia przelewu, kalendarz w prostokątnej kopercie zostanie wysłany na wskazany adres. Minimalna kwota przelewu to 100 zł.