Capture One Pro 8.2 - wygodniejsza edycja kolorystyczna

Autor: Maciej Luśtyk

24 Marzec 2015
Artykuł na: 2-3 minuty
Phase One zaprezentowało aktualizację programu Capture One 8, służącego do edycji i wywoływania plików RAW. Uaktualnienie wprowadza nowe opcje obróbki kolorystycznej i wsparcie dla najnowszego sprzętu.

W programie Capture One Pro 8.2 wprowadzono nowe narzędzie, które umożliwia łatwą i wygodną kontrolę nad kolorystyką i kontrastowością edytowanych zdjęć. Za pomocą trzech osobnych paneli szybko dostosujemy kolorystykę obrazu w światłach, półcieniach i cieniach. Podobne rozwiązania oferują programy do gradacji kolorystycznej materiału wideo, co wydaje się być wygodniejsze od konieczności sterowania suwakami i krzywymi. Warto też nadmienić, że wielkością paneli możemy swobodnie sterować, co pozwoli na dostosowanie pulpitu do własnych potrzeb.

Dodatkowo nowa wersja programu pozwala na wyświetlenie podglądu zdjęcia w maksymalnej rozdzielczości 5120 pikseli, co przypadnie do gustu osobom pracującym na monitorach 4 i 5K. Ponadto pojawiła się funkcja Dynamic Locations, która pozwala usprawnić organizację zdjęć.

Oprócz nowych opcji, aktualizacja wprowadza też wsparcie dla szeregu nowych aparatów i obiektywów, których listę prezentujemy poniżej].

Aparaty:

Nikon D5500

Nikon D750

Olympus OM-D E-M5 Mark II

Fujifilm X-A2

Panasonic Lumix GF7

Canon EOS 7D Mark II

Obiektywy:

  • Zeiss Distagon T* 3.5/18mm ZF.2
  • Zeiss Distagon T* 2.8/21mm ZF.2
  • Zeiss Distagon T* 2.8/15mm ZF.2
  • Zeiss Distagon T* 2/28mm ZF.2
  • Zeiss Distagon T* 3.5/18mm ZF.2
  • Zeiss Distagon T* 3.5/18mm ZF.2
  • Zeiss Distagon T* 2.8/25mm ZF.2
  • Zeiss Distagon T* 2/25mm ZF.2
  • Zeiss Distagon T* 2.8/25mm ZF.2
  • Nikon AF-S DX Zoom-NIKKOR 18–70mm f/3.5–4.5G IF-ED
  • Sigma 8–16mm F4.5–5.6 DC HSM (Canon EF)

Aktualizacja jest dostępna za darmo dla wszystkich posiadaczy programu Capture One Pro 8. Osoby posiadające wcześniejsze wersje programu mogą zakupić go w cenie 99 dolarów, natomiast nowi nabywcy zapłacą 299 dolarów. Więcej informacji znajdziemy na stronie phaseone.com

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Software
Final Cut Pro 11 - magnetyczne maski, inteligentny tracking, automatyczne transkrypcje i usprawniony workflow. Apple na dobre bierze się za flagowy edytor wideo
Final Cut Pro 11 - magnetyczne maski, inteligentny tracking, automatyczne transkrypcje i...
Po 13 latach Apple prezentuje w końcu kolejną wersje programu do edycji wideo Final Cut Pro. Nowa odsłona nie wprowadza rewolucji, ale wreszcie otrzymuje funkcje, dzięki którym może...
4
Nowości AI w Adobe Photoshop, Lightroom i Premiere - rewolucja w pracy kreatywnej nabiera rozpędu
Nowości AI w Adobe Photoshop, Lightroom i Premiere - rewolucja w pracy kreatywnej nabiera rozpędu
Podczas konferencji Adobe Max producent oprogramowania przedstawił i zapowiedział szereg nowych funkcji opartych o AI, które jeszcze bardziej ułatwią pracę w programach graficznych....
29
Adobe Content Authenticity - producent przygotowuje aplikację webową do przypisywania i podglądu certyfikatów autentyczności
Adobe Content Authenticity - producent przygotowuje aplikację webową do przypisywania i podglądu...
W ramach rozwoju inicjatywy CAI / C2PA Adobe wprowadza platformę, która ułatwić ma przypisywanie i podgląd specjalnych metadanych poświadczających oryginalność cyfrowych plików.
6
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (2)