Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
W skład nowej serii APO Macro wchodzą 3 pełnoklatkowe obiektywy o ogniskowych 100, 150 i 180 mm. Szkła oferują odwzorowanie obrazu w skali 1:1 i według producenta charakteryzują się doskonałą jakością optyki, która została przygotowana do pracy z rozdzielczością 8K. Z kolei 9 listkowa przysłona i światło T 2.9 umożliwi uzyskanie bardzo plastycznego rozmycia i małej głębi ostrości. Obiektywy pozwalają na ostrzenie od 31, 38 i 47 mm, przy czym podczas ostrzenia na te dystanse przysłonę będziemy mogli otworzyć tylko do wartości T 5.3, co biorąc pod uwagę długie ogniskowe i tak da bardzo płytką głębię ostrości.
Obiektywy umożliwiają współpracę z systemami follow-focus i obsługują filtry o średnicy 95 mm. Korpusy obiektywów wykonano z metalu, a ich waga, w zależności od modelu to 1,5 kg, 1,9 kg i 2,9 kg. Mimo iż szkła zostały zaprojektowane z myślą o profesjonalnych kamerach RED i ARRI, mocowanie UMS PL, pozwoli na łatwe zaadaptowanie obiektywów pod systemy Canon EF, Nikon F oraz Sony E, co szczególnie ucieszy osoby filmujące bezluterkowcami producenta.
Na razie nie znana jest cena w jakiej obiektywy trafią na rynek. W sprzedaży mają ukazać się latem 2016 roku. Więcej informacji znajdziecie na stronie bandpro.com