Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
W porównaniu z poprzednim rok 2006 ma według badań firmy InfoTrends zaowocować 15% wrostem sprzedaży i osiągnąć wartość 89 milionów sztuk aparatów cyfrowych. Jednak przewiduje się, że w krajach rozwiniętych będzie to szczyt sprzedaży i w dalszej części roku zacznie ona spadać. Dalszy wzrost sprzedaży ilościowej będzie jedynie następował na rynkach wschodzących, jak Europa Wschodnia, Ameryka Łacińska czy region Pacyfiku. Tam szczyt sprzedaży spodziewany jest na rok 2010.
Należy zaznaczyć, iż prognozy przewidują, że mimo spadku sprzedaży aparatów w sztukach nadal rosnąć będą zyski koncernów - głównie za sprawą rozwoju segmentu cyfrowych lustrzanek. Jednak i w tym segmencie spodziewana jest silna konkurencja cenowa związana z konsolidacją rynku i nowymi firmami jak Sony, czy Samsung wkraczającymi w ten właśnie segment.
Analitycy z InfoTrends przewidują więc, że firmy będą musiały zmodyfikować swoją strategię, aby odpowiedzieć na zmieniające się warunki rynkowe. W ciągu następnych pięciu lat, rynek aparatów cyfrowych postawi przed sprzedawcami nowe wyzwania, ale i możliwości, mówi Ed Lee jeden w dyrektorów InfoTrends, aby odnieść sukces, producenci będą musieli znaleźć sposób na zaadopotowanie się do dojrzewającego rynku budując silny wizerunek marki na rynkach wschodzących i skupiając się na segmencie wtórnych konsumentów na rynkach rozwiniętych.
W praktyce oznacza to konieczność tworzenia produktów, które zainteresują osoby już posiadające cyfrówki. Mogą to być nowe modele aparatów nakłaniające do nowego zakupu, ale także nowe sposoby wykorzystania cyfrowych zdjęć poprzez ich ułatwiony wydruk, edycję czy dzielenie się z rodziną i znajomymi - a więc zainteresowanie się tym, co dzieje się z plikiem zdjęcia po opuszczeniu aparatu cyfrowego. Jak przewiduje InfoTrends, dużym i dochodowym rynkiem mogą się stać również wszelkiego rodzaju gadżety i upominki z nadrukowanymi zdjęciami - częściowo tego typu usługi już zostały wprowadzone przez laboratoria fotograficzne i będzie ich więcej. Z drugiej strony wobec nasycającego się rynku na rynkach wschodzących producenci będą musieli dostosować swoją strategię marketingową do segmentu późnych naśladowców, a więc nabywców, którzy dopiero teraz decydują się na zakup aparatu cyfrowego.
Wśród nowych trendów analitycy prognozują wskazują na możliwości szybkiego dzielenia się cyfrowymi zdjęcia poprzez bezpośrednie i bezprzewodowe połączenie aparatu z Internetem, drukarkami czy telefonem komórkowym. Zaawansowane możliwości przesyłania danych do urządzeń przenośnych mogą w rezultacie zagrozić metodom utrwalania zdjęć poprzez druk.
Jeżeli przewidywania firmy InfoTrends okażą się trafne, najbliższe 5 lat mogą zmienić obliczę rynku fotografii cyfrowej.