Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Twórcy Instagrama testują konta premium, które na przestrzeni kilku miesięcy zawitają w popularnej aplikacji. Nowa funkcjonalność to też nowe możliwości promocji dla fotografów.
Czy tego chcemy, czy nie, Instagram to obok Facebooka najbardziej popularny serwis społecznościowy i największy system fotograficznych blogów na świecie. Aplikacja ma już ponad 400 mln użytkowników i choć aktywność wielu z nich opiera się na publikowaniu niesławnych selfie, to platforma stanowi też ważne narzędzie marketingowe w pracy zawodowych fotografów. Tych właśnie powinien szczególnie ucieszyć plan wprowadzenia kont biznesowych, dających dużo większą kontrolę nad działalnością w serwisie.
W zeszłym roku i na początku obecnego Instagram przeszedł kilka fundamentalnych zmian. Między innymi twórcy umożliwili zamieszczanie zdjęć w innym formacie niż kwadrat, zwiększono rozdzielczość wyświetlanych obrazów i wprowadzono możliwość jednoczesnej obsługi wielu kont. W serwisie pojawiły się też reklamy oraz filtrowany strumień aktualności, które zostały niezbyt ciepło przyjęte przez użytkowników, widzących w tym działaniu zamach na niezależność platformy i bezsensowną adaptację strategii marketingowej Facebook’a.
Czerpanie z facebookowych wzorców ma jednak szansę ożywić Instagrama i sprawić, że stanie się jeszcze ciekawszym narzędziem w rękach osób, dla których stanowi on wsparcie prowadzonej działalności, a w szczególności fotografów.
fot. later.com
Jak donosi serwis later.com, twórcy Instagrama testują konta premium, działające na zasadzie stron z serwisu Facebook, pod względem ważności stawianych dziś niemal na równi ze zwykłymi stronami www. Jakie opcje pojawią się wraz z profilami biznesowymi?
Przede wszystkim użytkownicy otrzymać mają możliwość bezpośredniego skontaktowania się osobą prowadzącą obserwowany przez nich profil, czego brak już od dłuższego czasu znacznie ograniczał interakcję w serwisie. Dojść ma też możliwość zlokalizowania użytkownika na mapie. Opublikowane przez serwis zrzuty ekranu sugerują także, że Instagram zamierza wprowadzić system katalogowania profili względem rodzaju prowadzonej działalności.
fot. later.com
Już samo to sprawi, że do obrotnych, wiedzących jak wykorzystać potencjał platformy fotografów, dotrzeć będzie jeszcze łatwiej, ale być może to tylko przedsmak funkcjonalności, jaką otrzymamy wraz z nowym rodzajem kont.
Jak informował w marcu na łamach serwisu recode.net rzecznik Instagrama, w planach jest także udostępnienie statystyk, pozwalających użytkownikom na dokonanie wnikliwych analiz tego, jak radzą sobie zamieszczane przez nich treści, a także możliwości wykupywania kampanii promocyjnych.
Instagram w swojej formie coraz bardziej upodabnia się do Facebooka. Ciekawe tylko czy planowane zmiany - paradoksalnie - nie spowodują odpływu użytkowników, których po początkowym zachłyśnięciu, świat obiegu informacji proponowany przez Facebooka zaczyna powoli nudzić. Według ostatnich danych, w serwisie z miesiąca na miesiąc spada ilość udostępnianych treści.