Akcesoria
Godox V100 - nowa definicja lampy reporterskiej?
Po 127 latach bycia niezależnym, magazyn National Geographic przechodzi w nowe ręce. 21st Century Fox, którego właścicielem jest Rupert Murdoch, wykupił 73 procent udziałów platformy NatGeo, w której skład wchodzi między innymi magazyn National Geographic oraz liczne kanały telewizyjne. 27% wciąż pozostanie we władaniu National Geographic Society. Cała transakcja ma kosztować 725 milionów dolarów i zostać zrealizowana do połowy listopada 2015 roku. Nowa spółka o nazwie National Geographic Partners będzie w posiadaniu kanałów telewizyjnych, popularnego magazynu oraz innych mediów - w tym platform cyfrowych, mediów społecznościowych, a także wydawnictw zwartych.
Z wcześniejszych zapewnień konsorcjum Ruperta Murdoch’a wynikało, że nie zamierza reorganizować struktury magazynu National Geographic. Jednak dziś wiemy, że były to jedynie słowa. Najnowsze doniesienia napływające ze Stanów informują o planowanych zwolnieniach - około dwustu osób. Spółka już zaczęła powoli wcielać plan w życie. ”Jeżeli jesteś w pewnym wieku i masz przepracowane wystarczająco dużo lat, możesz dobrowolnie odejść z pracy i skorzystać z pakietu socjalnego.” - możemy przeczytać w oświadczeniu firmy.
Czy takie działanie 21st Century Fox będzie jedynym krokiem restrukturyzacji National Geographic, czy może jest to początek większych zmian? Odpowiedź na to pytanie zapewne poznamy w niedalekiej przyszłości.