Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Było już kilka aparatów z możliwością bezprzewodowego wgrywania zdjęć do serwisów internetowych. Zawsze jednak były jakieś "ale" - można było to zrobić jedynie za pomocą hot-spotów jednej firmy, można było wgrywać tylko na jeden serwis czy korzystając jedynie z domowej sieci WLAN. Sony Cyber-shot DSC-G3 to duży krok naprzód. Producent deklaruje, że za pomocą aparatu będzie się można połączyć z dowolną siecią Wi-Fi - po uzyskaniu dostępu, również z tymi komercyjnymi (zabezpieczonymi).
Dedykowany przycisk "WLAN" spowoduje otworzenie się przeglądarki internetowej, a po połączeniu z Internetem automatycznie wyświetli się strona {ITL|Sony Easy Upload Home Page z linkami do wielu popularnych serwisów fotograficznych takich jak Picasa Web Albums czy Shutterfly. Ponadto możliwe jest też połączenie z serwisami przeznaczonymi do publikacji nagrań wideo - YouTube czy Dailymotion. W Stanach Zjednoczonych równocześnie z zakupem aparatu zyskuje się też bezpłatny dostę do siecie hot-spotów firmy AT&T.
Sony Cyber-shot DSC-G3, jak kilka poprzednich modeli tej firmy, ma 4GB wbudowanej pamięci. Może więc się stać podręcznym albumem elektronicznym. Szczególnie, gdy spojrzymy na jego ekran. 3,5-calowa przekątna i rozdzielczość wynosząca aż 921 000 punktów (VGA) - te cechy same zachęcają do przeglądania zrobionych aparatem zdjęć.
Na końcu to, od czego najczęściej zaczynamy, a w tym przypadku zeszło na drugi plan. Producent wyposażył aparat w 10-megapikselową matrycę Super HAD CCD, stabilizację i obiektyw Carl Zeiss Vario-Tessar o 4-krotnym zoomie. Na razie nie wiemy, jaki ma zakres ogniskowych. Gdyby 4-gigabajtowa pamięć okazała się zbyt mała, można ją rozszerzyć za pomocą kart Memory Stick Duo lub PRO Duo. Nie mogło zabraknąć wykrywania twarzy, uśmiechu, zmrużonych oczu, a także funkcji DRO (Dynamic Range Optimizer) i automatycznego rozpoznawania fotografowanej sceny.
Aparat, przynajmniej na początku, będzie dość drogi. Ma kosztować około 500 dolarów. Do sklepów wchodzi już teraz.