Czwarta ekspozycja Galerii Bezdomnej

Autor: Marta Majewska

4 Grudzień 2002
Artykuł na: 6-9 minut
W najbliższą sobotę, 7 grudnia rozpoczyna się w Warszawie kolejna, czwarta wystawa Galerii Bezdomnej. Podajemy szczegółowe informacje.

Czwarta już wystawa Galerii Bezdomnej będzie miała miejsce w pomieszczeniach udostępnionych przez firmę REFORM COMPANY, właściciela wieżowca REFORM PLAZA w al. Jerozolimskich 123 w Warszawie. Po raz pierwszy ekspozycja Bezdomnych prezentowana będzie tak wysoko: w pomieszczeniach na 27 i 28 piętrze budynku z porywającym widokiem na panoramę Stolicy.

TERMIN

Od soboty, 7 grudnia do czwartku, 12 grudnia 2002.

Sobota, 7 grudnia:

  • od godziny 11 - wieszanie prac,
  • godzina 13 - bezdomny panel dyskusyjny. Dyskusja na temat Bezdomnej i wszystkich związanych z nią kwestiach,
  • godzina 18 - wernisaż,
  • możemy się bawić do 22.

Dla zwiedzających wystawa będzie czynna codziennie w godzinach od 11 do 19.

Czwartek, 12 grudnia:

  • Od godziny 16 - zdejmowanie prac
  • Godzina 18 - finisaż.

Jeśli ktoś nie może przyjść i zabrać zdjęcia tego dnia, niech poprosi o zaopiekowanie się nimi swoich znajomych.

MIEJSCE

Reform Plaza, al. Jerozolimskie 123, przy placu Zawiszy.

Dojazd: każdym tramwajem jadącym przez centrum w kierunku Ochota i Wola. Jadąc z Dworca Centralnego należy wysiąść na drugim przystanku.

Fotografia Reform Plaza, autor: darecky@s64.pl

Wchodzimy głównym wejściem do budynku od strony alei Jerozolimskich (tak jak do centrum handlowego) i udajemy się do wind prowadzących do części biurowej (wejście do wind jest z boku, w głębi holu, po lewej stronie od wejścia. Złote, panoramiczne windy dojeżdżają tylko na górną kondygnację części handlowej budynku z restauracjami i kawiarniami). Ochrona budynku będzie wpuszczać na hasło "Galeria Bezdomna".

27. piętro Reform Plaza

Reform Plaza to dla wszystkich Bezdomnych wyzwanie - po raz pierwszy z opuszczonych i postindustrialnych wnętrz wystawa przenosi się do funkcjonującego biurowca. Będziemy mieli do czynienia z wnętrzami o zupełnie innym niż dotychczas charakterze i klimacie. Będzie ciepło i czysto - ale coś za coś. Ze względu na charakter miejsca tym razem istnieją pewne ograniczenia, jeśli chodzi o sposób wieszania prac, a po zakończeniu wystawy nie można pozostawić po sobie żadnych śladów.

27. piętro Reform Plaza

Wnętrze musi wyglądać tak, jakim go zastaliśmy. Stąd:

  1. nie można wbijać gwoździ,
  2. nie można mocować zdjęć do ścian taśmą klejącą,
  3. ewentualnie można przylepiać zdjęcia do okien, ale pod warunkiem, że każdy umyje po sobie szybę,
  4. można podwieszać zdjęcia do kratek wentylacyjnych w suficie,
  5. można przynieść ze sobą duże ilości linek i sznurków, rozpiąć je pomiędzy kolumnami i do tak powstałej pod sufitem pajęczyny podwieszać zdjęcia,
  6. można,a nawet mile widziane jest przyniesienie ze sobą sztalug, stojaków lub jakichkolwiek innych konstrukcji, które można będzie postawić na środku sali i na nich wieszać prace.

Wszystkie inne kreatywne pomysły są dopuszczalne i mile widziane. Należy jednak pamiętać, że nie można dokonać żadnych uszkodzeń w tych wnętrzach: zaraz po Bezdomnej, już w piątek, wchodzi do tych pomieszczeń nowy najemca.

27. piętro Reform Plaza

Jeszcze kilka informacji i uwag dla przypomnienia:

  1. przed wejściem do galerii i zawieszaniem zdjęć każdy wpisuje się na listę,
  2. na wernisaż zapraszamy swoich znajomych i przynosimy, (jeśli chcemy) małe co nieco,
  3. żeby nie było nudno na wernisażu zabierzcie ze sobą może jakichś muzykantów. W najgorszym razie powtórzymy scenariusz z Katowic i Andrzej Świetlik uda się w miasto i ściągnie na pięć minut przed wernisażem jakiegoś grajka z ulicy,
  4. przez okres trwania wystawy bezdomni pełnią w galerii dyżury. Na dyżury zapisujemy się przy wejściu, mam nadzieję, że każdy z was znajdzie w tym czasie 3-4 godziny w ciągu dnia na pilnowanie prac swoich i kolegów,
  5. jeśli ktoś nie może przyjechać do Warszawy w sobotę, a chce uczestniczyć w wystawie może dowiesić swoje zdjęcia w trakcie jej trwania. Konieczne jest jednak, aby pozostawić wiadomość o tym, że się dowiesiło zdjęcia w książce pamiątkowej.
27. piętro Reform Plaza

W razie wątpliwości prosimy o kontakt z Jakubem Winiarskim telefoniczny (0-602 418-831) lub via e-mail jakubwiniarski@poczta.onet.pl

Zapraszamy do przeczytania innych artykułów o GALERII BEZDOMNEJ opublikowanych do tej pory w Fotopolis:

Artykuł o idei GALERII BEZDOMNEJ

Artykuł i fotograficzna relacja z wystawy w budynku przy ulicy Złotej

Artykuł o patronacie internetowym Fotopolis

Fotograficzna relacja i opis Stoczni Gdańskiej

Szczegółowe informacje o wystawie w Stoczni Gdańskiej, 30 lipca 2002

Relacja z wernisażu Galerii Bezdomnej w Stoczni, 5.08.2002

Fotograficzna relacja i opis Galerii Szyb Wilson

Bezdomni i uliczny grajek, czyli po wernisażu Bezdomnej w Katowicach, 31.10.2002

Relacja z wystawy Galerii Bezdomnej w Warszawie, Reform Plaza, 7.12.2002

Wybrane zdjęcia z warszawskiej i gdańskiej edycji można oglądać w galeriach na naszych stronach: Warszawa, część 1, Warszawa, część 2, Warszawa, część 3,

Gdańsk, część 1, Gdańsk, część 2 i Gdańsk, część 3

Ściągnij elektroniczny katalog z wystaw Galerii Bezdomnej w formie filmu QuickTime (.mov)

Warszawa, Złota, maj 2002

Gdańsk, Stocznia, sierpień 2002

Katowice, Szyb Wilson, październik - listopad 2002

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
Zostań władcą światła - jak przygotować i przeprowadzić udaną sesję portretową
Zostań władcą światła - jak przygotować i przeprowadzić udaną sesję portretową
O kuchnię zawodowej pracy i praktyczne porady zapytaliśmy doświadczonego fotografa Piotra Wernera. Publikujemy obszerne fragmenty jego bestsellerowego e-booka dla...
26
Jak dbać o akumulatory? Poradnik użytkownika
Jak dbać o akumulatory? Poradnik użytkownika
Chcesz wiedzieć jak wydłużyć żywotność akumulatora i sprawić, by w każdej sytuacji zapewniał wydajną i wygodną pracę ze sprzętem? Z tego poradnika dowiesz się, jak zapewnić optymalne...
10
Jak fotografować górskie kaskady i wodospady
Jak fotografować górskie kaskady i wodospady
Nie ważne czy są one głównym tematem, czy mniejszym elementem wizualnym w szerszej scenie. Zobacz, jak zamknąć w kadrze wartko płynące potoki, by ożywić zdjęcia górskich krajobrazów.
22