Akcesoria
Black November w Next77 - promocje na sprzęt foto-wideo przez cały miesiąc
HARMONOGRAM SPOTKAŃ
- prowadzenie Izabela Jaroszewska.
Zajęcia będą dotyczyły nie tylko sposobu komponowania zdjęcia, ale również problemu treści w fotografii. Autorka wskaże różnice między sytuacjami fotograficznymi dynamicznymi i statycznymi, opowie o roli głębi ostrości oraz o fotografii jako subiektywnym widzeniu obiektywnej rzeczywistości i wieloobrazowej wypowiedzi autorskiej.]
Izabela Jaroszewska jest absolwentką Wydziału Prawa Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, TV i Teatralnej w Łodzi, Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Pracowała przy realizacji filmów fabularnych i reklamowych. Wykładała zagadnienia filmowe w Akademii Sztuk Wizualnych. Obecnie jest wykładowcą i dyrektorem w Europejskiej Akademii Fotografii w Warszawie. Prowadziła wykłady w The Royal Academy of Art w Hadze oraz wykłady i 10-dniowy workshop w Islandii. Członek komisji recenzującej portfolia fotograficzne na Międzynarodowym Festiwalu Fotografii w Plovdiv w Bułgarii. Jest członkiem Rady Artystycznej Domu Fotografii w Warszawie.
Krytyk fotografii. Pisze cykliczne artykuły i felietony dla czasopism takich jak: Pozytyw, Kwartalnik Fotografia, Foto. Wielokrotny członek jury konkursów fotograficznych. - prowadzenie Basia Sokołowska.
W czasie spotkania uczestnicy zapoznają się z metodami tworzenia autorskiego cyklu zdjęć. Basia Sokołowska przedstawi wszystkie etapy realizacji, od pierwszego impulsu, sposobu dopracowywania pomysłu, dobrania odpowiedniej techniki fotograficznej i stylu dla uzyskania zamierzonego efektu.]
Basia Sokołowska - Absolwentka University of Sydney, członkini Związku Polskich Artystów Fotografików od roku 2003. Wystawia i publikuje swoje prace w Europie i Australii. Prowadzi pracownię autorską na Wyższym Studium Fotografii ZPAF w Warszawie. Współpracuje z internetowymi magazynami Fototapeta i Obieg, a także z pismami fotograficznymi w Wielkiej Brytanii i Holandii. - prowadzenie Paweł Żak.
Celem zajęć jest przybliżenie uczestnikom możliwości samodzielnego kreowania obrazu fotograficznego - wypowiedzi autorskiej - z rzeczywistości wykreowanej na potrzeby fotografii i świadomie zinterpretowana za pomocą środków fotograficznych, czyli jak sfotografować to, co widzimy w wyobraźni.]
Paweł Żak Rocznik 1965. Studiował nauki społeczne na Uniwersytecie Warszawskim. Absolwent Wydziału Komunikacji Multimedialnej Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu (dyplom w roku 2002). Członek Związku Polskich Artystów Fotografików od roku 1995. Jest wykładowcą fotografii w Wyższym Studium Fotografii ZPAF oraz Europejskiej Akademii Fotografii.] - prowadzenie Tomek Sikora.
Czym jest fotografia reklamowa? Jaką rolę odgrywa w niej człowiek i jak najlepiej wykorzystać go do zamierzonego celu. Tomek Sikora opowie również o tym, jak wygląda praca fotografa w przy produkcji materiału reklamowego.]
Tomek Sikora urodził się w 1948 roku w Warszawie w rodzinie artystycznej. Matka była malarką, ojciec znanym rzeźbiarzem. W wieku 20 lat wyjechał do Paryża gdzie zajął się poważnie fotografią. Po powrocie do Polski w 1971 roku przez 10 następnych lat pracował jako fotoreporter dla tygodnika ilustrowanego. W tym czasie współpracował także z czołowymi polskimi grafikami tworząc plakaty teatralne i filmowe. W 1979 zrealizował 2 duże projekty fotograficzne: Album i Alicja w Krainie Czarów, które były surrealistyczną wizją świata i w 1980 roku zostały wystawione w Centrum Pompidou w Paryżu na wystawie Biennale Młodych. Zaczął wtedy wystawiać także w innych krajach Europy i w USA. W 1982 roku wyjechał do Australii, gdzie prowadził warsztaty fotograficzne w Victorian College of the Arts. Następnie założył studio fotografii reklamowej oraz kontynuował swoją działalność artystyczną. Od 1986 roku intensywnie podróżuje po świecie. Od 1996 roku dzieli swoje życie pomiędzy Polskę i Australię. Był wielokrotnie nagradzany za kreatywność w fotografii Do dzisiaj publikuje limitowane edycje swoich książek autorskich oraz wystawia swoje prace w wielu krajach na świecie. - prowadzenie Marian Schmidt.
Uczestnicy dowiedzą się jak pracować z modelem czy grupą modeli. Poznają sposoby uzyskiwania zamierzonego efektu, wywoływania pożądanych emocji. Będą mieli zobaczyć jakie szczegóły techniczne zdjęcia czy ujęcia kadru wpływają na wydobycie ekspresji w portrecie.]
Marian Schmidt Urodzony w 1945 roku w Żyrardowie. Dzieciństwo spędził w Wenezueli. Po maturze wyjechał do Stanów Zjednoczonych, gdzie uzyskał doktorat z matematyki. Nie kontynuował jednak kariery naukowej, zainteresował się fotografią i filmem. W 1968 roku poznał mędrca Jiddu Krishnamurtiego, z którym rok później przez kilka miesięcy przebywał w Anglii i Szwajcarii. W 1975 roku powrócił do Polski. Pracował jako asystent reżysera przy filmach fabularnych w zespole Kadr (m.in. "Śmierć prezydenta" Jerzego Kawalerowicza). Podróżował także po kraju, fotografując życie codzienne oraz ważne wydarzenia społeczno-polityczne. Od 1978 do 1980 roku pracował dla nowojorskiej agencji fotograficznej "Black Star" jako fotograf przemysłowy w rejonie Zatoki Perskiej. W 1980 roku osiedlił się w Paryżu gdzie prestiżowa agencja fotograficzna "Rapho" zaproponowała mu współpracę. We Francji uczył się fenomenologii muzyki u rumuńskiego dyrygenta Sergiu Celibidache. Obecnie mieszka na stałe w Polsce.
Obecnie jest wykładowcą i dyrektorem Warszawskiej Szkoły Fotografii. W latach 1997-2001 prowadził w ASP w Poznaniu pracownie "Klasyczne tematy fotograficzne". Uczył także do 2004 roku w łódzkiej Szkole Filmowej, gdzie w roku 2002 uzyskał tytuł doktora habilitowanego w dyscyplinie fotografia artystyczna. - prowadzenie Tomasz Tomaszewski.
Najważniejsze zagadnienia w reportażu - jak powstaje dobry reportaż, na co zwracać uwagę, jak wybierać i układać zdjęcia, aby opowiadały historię, którą chce przekazać fotograf.]
Tomasz Tomaszewski zajmuje się fotografią prasową. Publikował swoje zdjęcia w największych magazynach na całym świecie (Stern, Geo Magazine, New York Times Magazine, Time, US News and World Report, Sunday Times, Vogue, Elle). Wydał pięć książek autorskich oraz ilustrował swoimi zdjęciami kilkanaście prac zbiorowych. Od szesnastu lat współpracuje z magazynem National Geographic. Jest wykładowcą fotografii w Polsce, USA, Niemczech i we Włoszech. Otrzymał wiele ważnych nagród, między innymi: pierwszą nagrodę w Konkursie Polskiej Fotografii Prasowej w kategorii Życie Codzienne reportaż (2003), nagrodę Society of Publication Designers za materiał opublikowany w New York Times Magazine (2000), w konkursie Magazine-News-Stories zorganizowanym w ramach Washington Journalism Review, USA (1992), pierwszą nagrodę Podziemnej Solidarności za najważniejsze kulturalne wydarzenie '86 roku (1986). - prowadzenie Jerzy Łapiński.
Autor przedstawi podstawowe pojęcia pracy w ciemni. Zajmie się doborem odpowiednich odczynników chemicznych w zależności od używanych negatywów i papierów fotograficznych. Opowie o procesie powiększania i obróbki archiwalnej, wpływie tonowania na trwałość odbitek.]
Jerzy Łapiński Urodził się w 1954 roku w Warszawie. Fotografią zajmuje się od szkoły średniej. W 1979 ukończył Instytut Poligrafii Politechniki Warszawskiej. Od 1979 jest członkiem Związku Polskich Artystów Fotografików. Od 1979 do 1982 roku uczył fotografii na Wydziale Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Od 1977 roku prezentuje swoje prace na 23 wystawach indywidualnych w Polsce i Niemczech oraz brał udział w wielu wystawach zbiorowych w Polsce, Czechosłowacji i Niemczech. Prowadził wykłady z fotografii w Łódzkiej Szkole Filmowej i na Wydziale Radia i Telewizji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Jego fotografie znajdują się w licznych zbiorach i kolekcjach prywatnych w Polsce i na świecie. Specjalizuje się w fotografii czarno-białej. - prowadzenie Katarzyna Żebrowska, Magdalena Przeździak-Betlej.
Na zajęciach słuchacze dowiedzą się jak wybrać i ułożyć zdjęcia, aby stworzyć fotograficzne portfolio. Poznają sposób edycji fotografii do wystawy oraz dowiedzą się jak poprawnie opisać i oprawić odbitkę, aby mogła zostać przeznaczona do sprzedaży.] Katarzyna Żebrowska, Magdalena Przeździak-Betlej - właścicielki Galerii Luksfera. Fotografią zajmują się od siedmiu lat. Kuratorki wystaw prezentowanych w galerii.
W trakcie trwania kursu w weekendy odbywać się będą cztery dwugodzinne konsultacje, na których będzie można pokazać swoje fotografie i spotkać się indywidualnie z jednym z prowadzących.
Kurs rozpocznie się 20 marca a zakończy się 21 kwietnia 2007 roku. Zajęcia będą odbywać się dwa razy w tygodniu we wtorki i czwartki w godzinach 18.30 - 21.30 w Galerii Luksfera mieszczącej się przy ulicy Ząbkowskiej 27/31 w Warszawie.
Koszt warsztatów wynosi 600 zł.
UWAGA - Liczba miejsc ograniczona. Zgłoszenia na kurs przyjmowane są do 15 marca 2007.
Zapisy i dodatkowe informacje można uzyskać od mailem: p.kilman@luksfera.pl lub pod numerem telefonu 0-692-306-300.
Istnieje możliwość kontynuacji i rozszerzenia poszczególnych zagadnień kursu w postaci warsztatów weekendowych prowadzonych przez tych samych wykładowców. Więcej informacji na stronie galerii.