Jak budować fotograficzną markę we współczesnym świecie? Pomoże ci w tym ten darmowy poradnik

Autor: Maciej Luśtyk

19 Lipiec 2019
Artykuł na: 2-3 minuty

Dzisiejszy świat jest tak przesycony zdjęciami, a uwaga oglądających tak rozproszona, że wypromowanie własnego stylu może wydawać się niemożliwe. Na szczęście takie nie jest. Trzeba tylko być świadomym, co jest najmocniejszym punktem naszej fotografii i jak dobrze go wyeksponować.

Fotografia to trudny rynek. Znane nazwiska odchodzą w zapomnienie równie szybko jak się pojawiają, a powszechna obecność mediów społecznościowych na zawsze zmieniła sposób, w jaki fotografia dociera do odbiorców. Do tego ciągle zmieniające się trendy - krajobraz branży ewoluuje tak szybko, że niektórym niemożliwe może wydawać się nadążenie za nimi. Może jednak wcale nie jest to konieczne?

Podstawą sukcesu jest dobrze zbudowana marka. To dzięki niej często nawet pozornie niewiele udzielający się w internecie twórcy są w stanie zapewnić sobie zawodowy spokój i realizować swoją wizję, bez konieczności naginania jej względem chwilowej mody.

Jak jednak w tak skomplikowanym świecie skutecznie wypromować swoją fotografię?

Do odpowiedzi na to pytanie zbliży was darmowy poradnik przygotowany przez serwis Photoshelter. Oczywiście musimy brać pod uwagę, że jest to materiał promocyjny, ale na szczęście ciekawych porad i przydatnych analiz jest tam znacznie więcej niż wzmianek o usługach platformy.

Otrzymujemy wiec m.in. porady na temat tego jak wyeksponować mocne strony swojej twórczości, jak skutecznie budować publikę czy wskazówki odnośnie współpracy z klientami - dowiecie się między innymi dlaczego raczej nie warto tracić już czasu na prowadzenie personalnego bloga i dlaczego w przypadku mediów społecznościowych więcej nie zawsze znaczy lepiej.

Prawdziwą perełka okazują się jednak bezpośrednie porady znanych zawodowych fotografów, którzy odnoszą sukces realizując własne pasje. Wśród nich między innymi laueratka konkursu World Press Photo Ami Vitale.

Pobierz poradnik

Poradnik “The Photographer’s Guide to Branding and Marketing in a Distracted World” dostępny jest do pobrania za darmo ze strony serwisu Photoshelter. Warunkiem jest jedynie podanie adresu mailowego, na który zostanie przesłany link do pobrania materiału.

Warto też rzucić okiem na inne poradniki udostępniane za darmo przez serwis. Znajdziecie je pod adresem photoshelter.com

(fot. okładkowa: Domenico Lola / Unsplash.com)

Skopiuj link

Autor: Maciej Luśtyk

Redaktor prowadzący serwisu Fotopolis.pl. Zafascynowany nowymi technologiami, choć woli fotografować analogiem.

Komentarze
Więcej w kategorii: Poradniki
OPPOwiadaj historie, czyli jak budować interesujące wizualne narracje
OPPOwiadaj historie, czyli jak budować interesujące wizualne narracje
Storytelling to sztuka budowania historii, która wzbudza emocje, ale pozwala nam też dowiedzieć się czegoś nowego o świecie. I bez względu na to, czy jest to ambitna książka fotograficzna, czy...
22
OPPOwiadaj historie – wykorzystaj nowe możliwości smartfonów i twórz kreatywne ujęcia
OPPOwiadaj historie – wykorzystaj nowe możliwości smartfonów i twórz kreatywne ujęcia
Ćwicz uważność i buduj mikroprojekty. Rozbudź swoją kreatywność i twórz artystyczne kadry bezpośrednio w swoim smartfonie. Oto kilka rad i pomysłów, jak zrobić to z OPPO Find X8 Pro.
18
OPPOwiadaj historie - pokaż miasto i jego mieszkańców z Find X8 Pro
OPPOwiadaj historie - pokaż miasto i jego mieszkańców z Find X8 Pro
Metropolia to świetny poligon, który pozwala sprawdzić się w wielu dziedzinach fotografii: od architektury, przez uliczny portret i reportaż, po zdjęcia detalu i miejskiego krajobrazu....
17
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (4)