Rozdzielczość

Wyniki testu:
Jakość obrazu:
8
Cena / Jakość:
6.5
Optyka:
7
Budowa:
7.5
Marka:
Canon
Nasza ocena:

74%

Canon 24mm f/2.8 EF-S STM to jasny, szerokokątny obiektyw typu pancake przeznaczony dla aparatów z matrycą APS-C. Zobaczcie, jak to małe szkło sprawdza się w praktyce.

Autor: Michał Chrzanowski

17 Kwiecień 2015
Artykuł na: 17-22 minuty
Spis treści

 

5. Rozdzielczość


Na osi poziomej wykresu umieściliśmy przysłony, a na osi pionowej pary linii na milimetr. Za przyzwoite wyniki uznajemy te powyżej 22 lp/mm po standaryzacji matrycy APS-C do pełnej klatki.

Rozdzielczość RAW

Jak możemy zauważyć na poniższym wykresie, Canon 24mm f/2.8 EF-S STM daje użyteczny rezultat już na maksymalnym otworze przysłony f/2,8 (32.27 lp/mm w centrum kadru i 22.41 lp/mm na brzegach kadru). Dobrą jakość obrazu uzyskamy także w prawie całym zakresie przysłon, z wyjątkiem f/22, gdzie wartość spada poniżej granicy akceptowalności - 18.16 lp/mm w centrum i 16.91 na brzegach. Najwyższą rozdzielczość w centrum kadru uzyskamy podczas fotografowania na przysłonie f/4 - 36.91 lp/mm. Z kolei na brzegach najwyższy rezultat 27.58 lp/mm otrzymamy na przysłonie f/8.


Rozdzielczość JPEG

Zdecydowanie lepszą rozdzielczość uzyskaliśmy dla plików JPEG, niż w przypadku surowych plików RAW. Jak możemy zauważyć poniżej, na żadnej przysłonie rozdzielczość nie spada poniżej granicy akceptowalności, co jest dobrym wynikiem. Podczas fotografowania na przysłonie f/2,8 rozdzielczość w centrum kadru wynosi 42.94 lp/mm, na brzegach zanotujemy wynik rzędu 38.19 lp/mm. Najwyższą rozdzielczość obrazu w centrum kadru uzyskamy na przysłonie f/4 - 46.36 lp/mm. Z kolei na brzegach najlepszy wynik otrzymamy fotografując na przysłonie f/8 - 38.57 lp/mm

Powyższe wykresy dotyczą funkcji MTF50 dla zielonego kanału kolorystycznego. Wartości zostały uśrednione do rozmiaru pełnej klatki, tak aby były porównywalne z innymi zestawami.

Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Spis treści
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Obiektywy
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nikon Nikkor Z 28-400 mm f/4-8 VR - test praktyczny i zdjęcia przykładowe [RAW]
To ponad 14-krotny zoom do aparatów pełnoklatkowych - obiektyw do wszystkiego. Jest przy tym dość lekki i poręczny. Na fotowyprawie na Sycylię z firmą Nikon sprawdziliśmy co potrafi.
32
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Nowe hybrydowe obiektywy Canon RF - pierwsze wrażenia
Unikalny zoom RF 70-200 mm f/2.8 IS USM Z oraz stałki RF 50 mm f/1.4 VCM i 24 mm f/1.4 VCM wzbogacają katalog szkieł Canona przeznaczonych jednocześnie do filmu i fotografii. Nowym...
25
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS Sports - opinia Wojciecha Sobiesiaka
Sigma 500 mm f/5.6 DG DN OS to unikalny teleobiektyw, który łączy wysoką jakość optyczną z wyjątkowo lekką i kompaktową jak na tę klasę obiektywu obudową. O tym jak sprawdza się w rzeczywistej...
32
Powiązane artykuły
Wczytaj więcej (8)