Panasonic Lumix S1R - zdjęcia przykładowe

O modelu Lumix S1R powiedziano już wiele, jednak jakość obrazu wciąż pozostawała pewną tajemnicą. Do teraz. W nasze ręce wpadł flagowiec nowego pełnoklatkowego systemu Panasonica!

Autor: Michał Chrzanowski

11 Marzec 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Podczas zeszłorocznych targów Photokina producent wraz z Sigmą i Leiką zapowiedział strategiczną współpracę zawiązaną wokół mocowania L i od razu pokazał prototypy dwóch pierwszych pełnoklatkowych bezlusterkowców, które otworzyć mają nowy rozdział w historii Panasonica. Jednak na oficjalną premierę modeli Lumix S1 i Lumix S1R musieliśmy poczekać do początku lutego. Jednak było warto! Pod względem specyfikacji otrzymujemy jedne z najbardziej funkcjonalnych i uniwersalnych bezlusterkowych korpusów, jakie do tej pory pojawiły się na rynku.

Do naszej redakcji na testy trafiła prawdziwa bestia nowego systemu Panasonica - Lumix S1R. Bo jak inaczej nazwać aparat, który zapewnia między innymi 47 Mp stabilizowaną pełnoklatkową matrycę o skuteczności nawet 6 EV, tryb wysokiej rozdzielczości zapewniający 187 Mp zdjęcia, filmy 4K 60 kl./s, AF oparty na technologii DFD z system śledzenia wspieranym układem AI oraz uszczelnione body o ergonomii zbliżonej do ideału. Ciekawi jak ten flagowiec radzi sobie w boju? Panasonica Lumix S1R sprawdziliśmy w terenie (w różnych warunkach) razem z kitowym obiektywem 24-105 mm f/4.

Zdjęcia przykładowe

2s, f/4.5, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/8, ISO 160, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/60s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 58 mm

1/160s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 76 mm

1/125s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 105 mm

1/4s, f/22, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/400s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 1250, ogniskowa: 104 mm

1/80s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 65 mm

2s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 5000, ogniskowa: 105 mm

1/60s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 4000, ogniskowa: 105 mm

1/100s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 42 mm

1/160s, f/4, ISO 25600, ogniskowa: 49 mm

1/3s, f/8, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/250s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 105 mm

1/1000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 72 mm

1/25s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 52 mm

1/125s, f/8, ISO 640, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 320, ogniskowa: 105 mm

2s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/8, ISO 250, ogniskowa: 105 mm

1/160s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 104 mm

10/1250s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 105 mm

1/250s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/5.6, ISO 160, ogniskowa: 25 mm

1/20s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 105 mm

1/80s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 68 mm

1/125s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/40s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 105 mm

1/50s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 320, ogniskowa: 105 mm

Zakres czułości matrycy - dobre warunki oświetleniowe

1/4s, f/4, ISO 50, ogniskowa: 24 mm

1/6s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/13s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/25s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/50s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/100s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/400s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/1600s, f/4, ISO 25600, ogniskowa: 24 mm

1/3200s, f/4, ISO 51200, ogniskowa: 24 mm

Zakres czułości matrycy - trudne warunki oświetleniowe

2s, f/4, ISO 50, ogniskowa: 24 mm

1s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/2s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/4s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/8s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/15s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/25s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/250s, f/4, ISO 25600, ogniskowa: 24 mm

1/500s, f/4, ISO 51200, ogniskowa: 24 mm
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
OM System OM-D OM-3 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe
Najnowszy OM-3 to flagowe funkcje OM-1 zamknięte w korpusie stylizowanym na analogowego Olympusa. To także nowe kreatywne tryby. Oto, jak spisuje się w praktyce.
38
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Leica SL3-S - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nowa uniwersalna pełna klatka Leiki ma być godnym rywalem dla wydajnych zawodowych korpusów konkurencji. Na pierwszy rzut oka ma wszystko, żeby tego dokonać, czy jednak nie jest to...
19
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 okiem użytkownika Q2/Q3 - subiektywny test praktyczny
Leica Q3 43 to aparat, na który wielu fotografów czekało od dekady. Kompaktowe body premium z jasnym standardowym obiektywem jawi się jako prawdziwy Graal podróżników i fotografów ulicznych. Czy...
57