Panasonic Lumix S1R - zdjęcia przykładowe

O modelu Lumix S1R powiedziano już wiele, jednak jakość obrazu wciąż pozostawała pewną tajemnicą. Do teraz. W nasze ręce wpadł flagowiec nowego pełnoklatkowego systemu Panasonica!

Autor: Michał Chrzanowski

11 Marzec 2019
Artykuł na: 4-5 minut

Podczas zeszłorocznych targów Photokina producent wraz z Sigmą i Leiką zapowiedział strategiczną współpracę zawiązaną wokół mocowania L i od razu pokazał prototypy dwóch pierwszych pełnoklatkowych bezlusterkowców, które otworzyć mają nowy rozdział w historii Panasonica. Jednak na oficjalną premierę modeli Lumix S1 i Lumix S1R musieliśmy poczekać do początku lutego. Jednak było warto! Pod względem specyfikacji otrzymujemy jedne z najbardziej funkcjonalnych i uniwersalnych bezlusterkowych korpusów, jakie do tej pory pojawiły się na rynku.

Do naszej redakcji na testy trafiła prawdziwa bestia nowego systemu Panasonica - Lumix S1R. Bo jak inaczej nazwać aparat, który zapewnia między innymi 47 Mp stabilizowaną pełnoklatkową matrycę o skuteczności nawet 6 EV, tryb wysokiej rozdzielczości zapewniający 187 Mp zdjęcia, filmy 4K 60 kl./s, AF oparty na technologii DFD z system śledzenia wspieranym układem AI oraz uszczelnione body o ergonomii zbliżonej do ideału. Ciekawi jak ten flagowiec radzi sobie w boju? Panasonica Lumix S1R sprawdziliśmy w terenie (w różnych warunkach) razem z kitowym obiektywem 24-105 mm f/4.

Zdjęcia przykładowe

2s, f/4.5, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/8, ISO 160, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/60s, f/4, ISO 1000, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 58 mm

1/160s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 76 mm

1/125s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 105 mm

1/4s, f/22, ISO 100, ogniskowa: 105 mm

1/400s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 1250, ogniskowa: 104 mm

1/80s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 65 mm

2s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 5000, ogniskowa: 105 mm

1/60s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/5.6, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 4000, ogniskowa: 105 mm

1/100s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 42 mm

1/160s, f/4, ISO 25600, ogniskowa: 49 mm

1/3s, f/8, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/250s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 105 mm

1/1000s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 72 mm

1/25s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 52 mm

1/125s, f/8, ISO 640, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 320, ogniskowa: 105 mm

2s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/8, ISO 250, ogniskowa: 105 mm

1/160s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 104 mm

10/1250s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 105 mm

1/250s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/5.6, ISO 160, ogniskowa: 25 mm

1/20s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 2500, ogniskowa: 105 mm

1/80s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 68 mm

1/125s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 125, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/40s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 640, ogniskowa: 105 mm

1/50s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 105 mm

1/125s, f/4, ISO 320, ogniskowa: 105 mm

Zakres czułości matrycy - dobre warunki oświetleniowe

1/4s, f/4, ISO 50, ogniskowa: 24 mm

1/6s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/13s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/25s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/50s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/100s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/200s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/400s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/800s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/1600s, f/4, ISO 25600, ogniskowa: 24 mm

1/3200s, f/4, ISO 51200, ogniskowa: 24 mm

Zakres czułości matrycy - trudne warunki oświetleniowe

2s, f/4, ISO 50, ogniskowa: 24 mm

1s, f/4, ISO 100, ogniskowa: 24 mm

1/2s, f/4, ISO 200, ogniskowa: 24 mm

1/4s, f/4, ISO 400, ogniskowa: 24 mm

1/8s, f/4, ISO 800, ogniskowa: 24 mm

1/15s, f/4, ISO 1600, ogniskowa: 24 mm

1/25s, f/4, ISO 3200, ogniskowa: 24 mm

1/60s, f/4, ISO 6400, ogniskowa: 24 mm

1/125s, f/4, ISO 12800, ogniskowa: 24 mm

1/250s, f/4, ISO 25600, ogniskowa: 24 mm

1/500s, f/4, ISO 51200, ogniskowa: 24 mm
Dodaj ocenę i odbierz darmowy e-book
Digital Camera Polska
Skopiuj link

Autor: Michał Chrzanowski

Stały bywalec naszego laboratorium. Ciągle patrzy na świat przez różne ogniskowe oraz przemierza miasta i wioski obwieszony sprzętem fotograficznym. Uwielbia stylowe aparaty, a także eleganckie i funkcjonalne akcesoria. Ma słabość do monochromu i suwaków w programie Lightroom, po godzinach – do literatury faktu i muzyki country.

Komentarze
Więcej w kategorii: Aparaty
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony A1 II + FE 28-70 mm f/2 GM - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Sony kończy rok z przytupem, prezentując dwie iście profesjonalne konstrukcje - najnowszy flagowy korpus Sony A1 II i uniwersalny, superjasny zoom średniego zasięgu. Czy nowy korpus...
15
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Nikon Z50 II - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe (RAW)
Po pięciu latach Nikon prezentuje wreszcie następcę pierwszego amatorskiego korpusu w systemie Z. To nadal ta sama matryca, ale lepsza wydajność, bardziej rozbudowana ergonomia i...
23
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Fujifilm X-M5 - pierwsze wrażenia i zdjęcia przykładowe [RAW]
Nowy Fujifilm X-M5 to najtańszy aparat w systemie, ale pod względem możliwości daleko mu do typowego amatorskiego korpusu. Czy to możliwe, że Fujifilm zrobiło wymarzony aparat dla...
33