Przetestuj monitor BenQ - opinia Michała Ostrowskiego o BenQ SW240

Autor: Redakcja Fotopolis

19 Grudzień 2018
Artykuł na: 29-37 minut

W listopadzie, wspólnie z BenQ wystartowaliśmy z konkursem, w ramach którego wybrani czytelnicy mieli szansę testować monitory z oferty BenQ. Zobaczcie jak model SW240 przypadł do gustu Michałowi Ostrowskiemu.

Fotografia cyfrowa od dawna stała się powszechnym medium, zdjęcia w postaci cyfrowej codziennie rejestruje niemal każdy z nas. Fotografujemy praktycznie wszyscy i wszędzie, różnica polega tylko na tym, jakim sprzętem, w jaki sposób oraz w jakim celu to robimy. Wiele fotografii nigdy nie zostanie zaprezentowana szerszemu gronu odbiorców, ponieważ są to zdjęcia pamiątkowe, czy też dokumentacyjne. Zarówno dostęp do coraz to lepszego sprzętu, jego możliwości, jak również popularność mediów społecznościowych sprawiły, że część osób bardziej świadomie podchodzi do fotografii. Zwraca dużą uwagę na sprzęt, którym fotografuje, kompozycję, kolorystykę, wreszcie selekcjonuje, wywołuje, czy też koryguje swoje prace w programach graficznych. Selekcja oraz korekcja fotografii cyfrowej wiąże z pracą na monitorze, który wielu z nas traktuje raczej po macoszemu i najczęściej korzysta z typowego biurowego ekranu lub laptopa.

Bardzo często pasjonaci fotografii wydają niemałe kwoty na zaawansowane aparaty, bardzo dobrej jakości obiektywy czy inne akcesoria, po czym starannie wykonane i wyselekcjonowane prace wywołują na bardzo słabej jakości ekranach, które dodatkowo nigdy nie były kalibrowane. Efekt jest taki, że prace wywołane na takich monitorach zwyczajnie nie wyglądają dobrze, wydruk natomiast bardzo często prezentuje się wręcz dramatycznie.

Zapominamy o tym, jak ważny w fotografii cyfrowej jest monitor, jaką odgrywa rolę, wreszcie jakie daje możliwości. Wybór odpowiedniego monitora, jest dziś tak samo ważny jak wybór aparatu, obiektywu - warto o tym pamiętać i wybrać monitor graficzny odpowiedni do fotografii. Od wielu lat specjalizuję się w fotografii pejzażowej, w której barwy odgrywają kluczową rolę. Na moich fotografiach dużą uwagę zwracam również na kontrast oraz tonalność. W związku z tym, od wielu lat pracuję na monitorach graficznych - obecnie Eizo. Mogę śmiało stwierdzić, że moja przygoda z fotografią cyfrową dzieli się na dwa etapy, tj. przed i po zakupie monitora graficznego, który nie tylko znakomicie odwzorowuje barwy, przejścia tonalne ale zachowuje również stałą jasność oraz temperaturę barwową.

W listopadzie redakcja fotopolis.pl ogłosiła konkurs pt. „Przetestuj wybrany monitor BenQ z serii SW“, ponieważ żywo interesuję się nowymi produktami, różnych producentów, zgłosiłem swój udział w konkursie. W niedługim czasie otrzymałem miłą wiadomość od redakcji, że moje zgłoszenie zostało wybrane i będę miał możliwość przetestowania monitora BenQ SW240. Po kilku dniach monitor dotarł do mnie i z ogromnym zainteresowaniem zabrałem się do testowania jego możliwości.

Spis treści

Poprzednia

Skopiuj link
Komentarze
Więcej w kategorii: Recenzje
„Matrix” i konie w galopie. Polecamy biograficzny komiks o Muybridge’u [RECENZJA]
„Matrix” i konie w galopie. Polecamy biograficzny komiks o Muybridge’u [RECENZJA]
Fotografując galopującego konia jako pierwszy na świecie, Eadward Muybridge stawia sobie pomnik sam, jeszcze za życia. Sto lat później Guy Delisle ściąga go z piedestału i przepisuje tę historię...
9
„To była i będzie ich ziemia”. Big Sky Adama Fergusona [RECENZJA]
„To była i będzie ich ziemia”. Big Sky Adama Fergusona [RECENZJA]
Takie niebo jak na okładce książki Fergusona widziałam może kilka razy w życiu: wielkie, ale nieprzytłaczające. I niewiarygodnie rozgwieżdżone. W Big Sky australijski fotograf łączy...
14
Kalibracja w trzech krokach, czyli Calibrite Display 123 okiem Dawida Markoffa
Kalibracja w trzech krokach, czyli Calibrite Display 123 okiem Dawida Markoffa
Ten mały i niedrogi kolorymetr pozwoli na łatwe skalibrowanie monitora nawet totalnemu laikowi. Dawid Markoff sprawdza, jak Calibrite Display 123 działa w praktyce.
8