Mobile
Oppo Find X8 Pro - topowe aparaty wspierane AI. Czy to przepis na najlepszy fotograficzny smartfon na rynku?
Tomasz Saciłowski do niedawna znany był przede wszystkim jako wydawca i autor kultowego "Trzaskopisma", gdzie prezentował zdjęcia trzaskane przez siebie oraz znajomych artystów i przyjaciół (m.in. Agnieszka Brzeżańska, Paulina Ołowska, Maurycy Gomulicki, Marek Raczkowski...). Skromne realizacje/interwencje pokazywane na wystawach "Antyfotografie", czy ostatnio "Efekt czerwonych oczu", a także na indywidualnej ekspozycji Saciłowskiego w salonie fryzjerskim Pierre Le' Verson rozbudziły apetyt fanów nieznośnie indeksykalnej fotografii.
Wystawa w CSW Zamek Ujazdowski, hermetyczna i nieprzystępna nie tylko na pierwszy rzut oka, problematyzuje szereg zagadnień z zakresu teorii widzenia oraz hermeneutyki obrazu fotograficznego (i szerzej dzieła sztuki). Tautologiczność, czy też "indeksykalność" prac Saciłowskiego wprawia w zakłopotanie, wręcz w osłupienie, lecz jeśli przyjrzeć się zgromadzonym przedmiotom chwilę dłużej, można dojść do zaskakujących wniosków dotyczących fetyszyzowanej tak często przez artystów fotografików "natury medium".
Tomasz Saciłowski ZAWĘŻENIE POLA PRZEDMIOTOWEGO ZASIĘGU
Kurator: Adam Mazur
Wernisaż: 12.12.08 godz. 18.00
Termin: 12.12.2008 - 11.01.2009
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Galeria Okna
ul. Jazdów 2, 00-467 Warszawa