Printlife@home - weź udział w wirtualnej wystawie i pokaż jak wygląda życie w 2020 roku

Autor: Redakcja Fotopolis

8 Październik 2020
Artykuł na: 4-5 minut

Fujifilm uruchamia platformę printlife@home - wirtualną galerię, za pomocą której można podzielić się wspólnymi doświadczeniami z 2020 roku.

Pandemia koronawirusa nadal wpływa na życie codzienne ludzi w całej Europie. Większość korzysta z różnych sposobów, by pozostawać ze sobą w kontakcie i uwiecznić swoje doświadczenia w tych nietypowych i pełnych wyzwań czasach. Wystawa Fujifilm printlife@home ma na celu prezentację różnych doświadczeń z roku 2020 w postaci zdjęć. Co tydzień będzie okazja aby wyróżnić autorów tych najlepszych i najbardziej kreatywnych a zwycięzcy otrzymają atrakcyjne nagrody.

"To, przez co przechodzimy, jest jednym z najważniejszych wspólnych ludzkich doświadczeń"

Od dziś do końca grudnia br. mieszkańcy całej Europy mogą zgłaszać swoje fotografie, umieszczając je na stronie fujifilm-printlife.eu. Fujifilm pragnie udostępnić przestrzeń do tworzenia wystawy, dzielenia się, swoim zdjęciami ale również zdjęciami galerii ściennych lub dekoracji, tworzonych w domu ze zdjęć, aby być bliżej naszych bliskich, aby powrócić wspomnieniami do atmosfery tamtych dni. Zdjęcia można przypisać do określonego tematu/ kategorii – co ułatwi ich tematyczne przeglądanie. Od kategorii: abstrakcji, podróży do galerii zdjęć w pokoju nastolatka, kuchni czy w biurze. Ma to na celu stworzenie wrażenia osobistych historii, które poznajemy w domach autorów zdjęć, ich otoczeniu, miejscu pracy. Na platformie cyfrowej printlife@home wystawione zostanie każde nadesłane zdjęcie – niezależnie od tego, czy zostało zrobione smartfonem czy aparatem fotograficznym.

Zdaniem Pana Hiromoto Matsushima, Senior Vice President of Photo Imaging Fujifilm Europe: „Niezależnie, czy mieszkasz w Manchesterze, Madrycie czy w Moguncji - to, przez co wszyscy dzisiaj przechodzimy, jest jednym z najważniejszych, wspólnych ludzkich doświadczeń. Dzięki potędze fotografii możemy nie tylko zobaczyć, ale także zrozumieć, jak miliony z nas sobie z tym radzą. Biorąc pod uwagę, jak wygląda świat, w którym dzisiaj żyjemy, głęboko wierzymy, że radość fotografowania i pokazywania, czy dokumentowania codziennego życia, jest ważniejsza niż kiedykolwiek. Fotografia to sposób na  celebrowanie życia z rodziną, przyjaciółmi i bliskimi. Jest także sposobem, by pokazać, kim jesteś, za czym się opowiadasz i w jaki sposób żyjesz niezależnie od tego gdzie mieszkasz i jakie masz umiejętności fotograficzne. Mamy nadzieję, że printlife@home pozwoli Ci poczuć się częścią większej całości i będzie dla Ciebie źródłem inspiracji”.

Do wygrania bony na produkty fotograficzne

Platforma printlife@home jest dostępna dla wszystkich. Fujifilm pragnie docenić autorów, wybierając spośród najbardziej kreatywnych prac, pięć zdjęć tygodnia. Zwycięzcy nie tylko zobaczą swoje zdjęcia na stronie Fujifilm, ale także otrzymają również kupon o wartości 200, 150 lub 100 euro (lub równowartość w lokalnej walucie) na zakup zdjęć i produktów fotograficznych ze swoich zdjęć lub aparaty instax SQUARE SQ1 lub instax Mini 11. Są to analogowe aparaty do fotografii natychmiastowej, z łatwymi w użyciu trybami kreatywnymi, idealnymi do bawienia się fotografią, upamiętnienia chwil i tworzenia wydruków zdjęć od ręki.

Jak powiedział David Honey General Manager Sales & Marketing, European Photo Imaging Division, Fujifilm Europe: „Dzięki miliardom zdjęć robionych i udostępnianych codziennie, wszyscy mamy więcej obrazów z naszego życia niż jakiekolwiek poprzednie pokolenia. Niemniej, większość z nich pozostaje w  smartfonie lub jest udostępniana w obrębie sieci własnych znajomych. Mamy nadzieję, że stworzona  przez nas otwarta platforma cyfrowa pomoże przybliżyć doświadczenia z różnych zakątków Europy w tych niezwykłych i trudnych czasach.

Projekt ważny jest również ze względu na kreatywność i inspirowanie innych, zarówno w robieniu, jak i prezentacji wydrukowanych zdjęć. Cieszę się już dziś na regularne przeglądanie tysięcy zgłaszanych fotografii, które mamy nadzieję otrzymywać, które będą mieszanką scen i doświadczeń z życia codziennego, realizowanych zadań i ról, wielu kultur i tożsamości. Te najbardziej interesujące i kreatywne nagrodzimy, co tydzień wybierzemy zdjęcia tygodnia, których autorzy otrzymają prezenty od Fujifilm.”

W roku 2006 w Japonii Fujifilm zapoczątkowało swoje wystawy fotograficzne z czynnym udziałem szerokiej publiczności. Od samego początku ideą przewodnią było zwiększenie świadomości wartości zdjęcia i zachęcenie ludzi, by brali drukowane fotografie w swoje ręce. Dziś wystawy fotograficzne Fujifilm należą do największych w Japonii. Są one również z powodzeniem organizowane na całym świecie: w 2018 r.  zaprezentowano na nich ponad 100 000 zdjęć. Natomiast w 2019 r. na wystawach Fujifilm w Europie obejrzano ponad 30 000 fotografii: w Londynie, Paryżu i Stambule.

Skopiuj link
Słowa kluczowe:
Komentarze
Więcej w kategorii: Wydarzenia
Polska fotografia na świecie - debata o budowanie kolekcji fotograficznej
Polska fotografia na świecie - debata o budowanie kolekcji fotograficznej
Jak widziana jest polska fotografia w kontekście międzynarodowych kolekcji? Jak wzmocnić wschodzący polski rynek? I jak zacząć budować własną kolekcję fotograficzną? Między...
11
Black Week w CEWE FOTOJOKER – skorzystaj z fantastycznych cen
Black Week w CEWE FOTOJOKER – skorzystaj z fantastycznych cen
Marzysz o nowym aparacie? Do realizacji swoich wizji fotograficznych potrzebujesz nowego obiektywu, który da ci więcej możliwości? A może planujesz sprezentować sprzęt fotograficzny komuś...
9
Sprawdź promocje Black Weeks Canon w sklepie Fotoforma.pl
Sprawdź promocje Black Weeks Canon w sklepie Fotoforma.pl
Sklep Fotoforma.pl Pro Partner Canon informuje promocji Black Weeks Canon w ramach której możesz zyskać rabat na wybrane produkty producenta. Oferty Black Weeks łączą się z promocją Canon...
8
Powiązane artykuły